X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Korzystanie z social mediów: Polacy w czołówce Europy

Korzystanie z social mediów: Polacy w czołówce Europy

reklama


Global Web Index opublikował infografikę, która stanowi swoistą mapę świata mediów społecznościowych. Wyszczególniono w niej kraje z największą ilością osób, korzystających z social media.

Na mapie znalazło się również miejsce dla Polski. Okazuje się, że z liczbą 12,03 mln aktywnych użytkowników jesteśmy czołowym państwem Europy. Wyprzedzają nas, naturalnie, Rosja (26 mln), Wielka Brytania (19,2 mln), Niemcy (18,8), Francja (15,9) i nieznacznie Włochy (12,6). Nie może to dziwić, jeśli weźmiemy pod uwagę, że wszystkie te kraje (z wyjątkiem Rosji) zaliczane są do grona zachodnioeuropejskich, gdzie wszelkie nowinki ze świata Internetu przyjmują się szybciej, a także fakt, że posiadają większą liczbę mieszkańców (Rosja wraz z częścią azjatycką). Trzeba dodać, że wyprzedzamy jednak Hiszpanów (10,1).

Na świecie zdecydowanym liderem są Chiny z ponad 155 mln aktywnych użytkowników, wyprzedzając Stany Zjednoczone (114,5). Warto tutaj nadmienić, że chińscy internauci nie zasilają grona użytkowników Facebooka. Dostęp do tego portalu w Państwie Środka jest zablokowany. Lukę na rynku stara się wypełnić serwis Renren, nierzadko nazywany „chińskim Facebookiem”.

Żadne z pozostałych państw nawet nie zbliża się do granicy 100 mln. Za prowadzącą dwójką lokują się Indie (35 mln) i Brazylia (33).

Polska krajem o dużej penetracji rynku

Polska znajduje się w czołówce również pod względem poziomu penetracji social mediów wśród aktywnych internautów (57%). To powyżej średniej światowej (ok. 51%) i współczynnika jakim mogą pochwalić się Stany Zjednoczone, Kanada, Australia czy kraje Europy Zachodniej. Największy poziom penetracji wykazują Filipiny i Indonezja (ok. 76%) przed Malezją (68%).

Twórcy infografiki wyodrębniają również 3 grupy wśród użytkowników social mediów, w zależności od rodzaju ich aktywności:

– ludzie kontaktujący się poprzez wysyłanie wiadomości
– osoby udostępniajace różnego rodzaju treści
– twórcy i członkowie grup.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by użytkownik został zaliczony do każdej z tych grup.

Wśród polskich użytkowników do pierwszej grupy zalicza się 48% korzystających, do drugiej – 46%, a do trzeciej – 26%.

Pełna infografika dostępna na Globalwebindex.net .

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail