X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Internetowe konkursy najpopularniejsze są wśród dzieci

Internetowe konkursy najpopularniejsze są wśród dzieci

reklama


Mechanizmom tworzenia konkursów i oczekiwaniom jakie względem nich przejawiają uczestnicy przyjrzały się wspólnie agencja 180heartbeats oraz sieć reklamowa AdVice. Wyniki badań opublikowani w raporcie „Jak realizować konkursy dla młodych”.

W świetle zebranych danych, okazuje się, że młodzi internauci (do lat 24) stanowią jedną trzecią wszystkich biorących udział w konkursach, a zdecydowanie najpopularniejsze są wśród dzieci do lat 12, spośród których 44% bierze w nich udział.

Nie jest żadnym zaskoczeniem, że to chęć wygranej jest główną motywacją do uczestnictwa w konkursach, zarówno w przypadku kobiet jak i mężczyzn, ale warto odnotować, że połowa przedstawicielek płci pięknej chce w ten sposób sprawdzić się na tle innych.

Różnica między internautami różnej płci zaznacza się w preferencjach co do zadań konkursowych. Podczas gdy kobiety lubią, gdy konkurs oparty jest o twórcze działania (51%), mężczyźni wolą rywalizować w grach, w których zwycięzcą jest ten, kto uzyska najlepszy wynik (55%).

W przypadku nagród, podobną popularnością cieszą się gotówka i nagrody rzeczowe. Dla ponad połowy ankietowanych nie ma jednak znaczenia jaka jest wartość nagród.

Konkursy, jak powszechnie wiadomo, mają często na celu zdobycie przychylności internautów dla danej marki. Czy to działa? Najwidoczniej, skoro internauci dzięki temu lubią bardziej samą markę (30%), poleca konkretny produkt (36%) czy też decyduje się na jego kupno (32%).

fot.: 180heartbeats/AdVice

Badanie zostało przeprowadzone na przełomie września i października 2011 r. na próbie 2822 młodych użytkowników Internetu, w ramach cyklicznie prowadzonych projektów mających na celu poznanie konsumentów marek funkcjonujących online.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail