X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Marcowe trendy na Facebooku: Użytkownicy wciskali „L”

Marcowe trendy na Facebooku: Użytkownicy wciskali „L”

reklama

Zespół SoTrendera (do niedawna FanPage Trender) przygotował kolejne już zestawienie FanPage Trends, tym razem obejmujące marzec. Potwierdza się to, co pewnie wielu z Was już zauważyło korzystając z Facebooka – udostępniane treści najczęściej dotyczyły akcji z „Wciśnij L” oraz (dokonanej z końcem marca) zmiany designu fanpejdży na Timeline. Sporo zamieszania wywołał również kryzys wizerunkowy z udziałem banku BZ WBK.

fot.: SoTrender.com

Wzorem poprzedniego zestawienia, autorzy raportu dodali też kilka nowych kategorii tematycznych: „Hotele/SPA”, „Kawiarnie”, „Polityka i politycy” oraz „Restauracje”. Wprowadzoną w lutym kategorię „Centra handlowe” poszerzono natomiast o profile supermarketów.

W ogólnych kategoriach bez większych zmian: najpopularniejsze w dalszym ciągu są fanpejdże muzyczne, wyprzedzając te związane z e-commerce. Z kolei wśród poszczególnych fan page’ów na czele w dalszym ciągu Demotywatory, Kwejk i Kuba Wojewódzki. Kwejka od osiągnięcia granicy miliona fanów dzieli już niewiele ponad 100 tysięcy. Największą ilość nowych lubiących zgromadziły z kolei strony Reserved (128 tys.), Play’a (105 tys.) i Plusa (72 tys.).

Wśród najbardziej angażujących fanpejdży, czyli tych legitymujących się najwyższym odsetkiem zaangażowanych fanów warto wymienić: Pokolenie Ikea (144%), Kibice-nasze kibicowskie życie (127%), BigBrands Polska (88%), BRAVO Polska (75%), Popieranie PO świadczy o brakach w samodzielnym rozumowaniu (65%), agencję Get More Social (64%)

Po rozszerzeniu kategorii „Centra handlowe” o restauracje okazało się, że prawdziwym dominatorem jest Tesco. Fan page „Eksperci Tesco” zgromadził w chwili badania 299 tys. fanów (obecnie to już 305 tys.), podczas gdy znajdujący się na drugiej pozycji fanpejdż poznańskiego Starego Browaru zaledwie… 31 tys.

W nowej kategorii „Kawiarnie” również zauważalna jest dominacja jednego fan page. Strona sieci Coffeeheaven ma ponad 70 tysięcy fanów, niemal 7-krotnie więcej niż kolejny fan page na liście.

Inna nowa kategoria, „Restauracje”, to obecnie pole rywalizacji przede wszystkim KFC i McDonald’sa.

fot.: SoTrender.com

Zaostrza się natomiast rywalizacja w kategorii „Muzyka”. Grubson po raz kolejny wyprzedził Pezeta, ale czuje oddech fan page telewizyjnego show „Tylko muzyka”, który ma tylko kilka tysięcy fanów mniej.

Bardzo wyraźny skok w górę odnotowano wśród fanpejdży producentów napojów. Na pierwsze miejsce wysforował się fan page Coca Cola Zero: Niemożliwe staje się możliwe, który zyskał w marcu 80 tys. fanów. Zmiana lidera nastąpiła również w branży odzieżowej i sportowej. W pierwszej z nich wspomniany już Reserved przeskoczył House’a i Croppa, natomiast w kategorii „Sport” Mariusza Podzianowskiego wyprzedził fan page „Kocham Football”.

W bardzo interesującej kategorii „Polityka i politycy” na czele znalazł się… Wojciech Cejrowski, wyprzedzając fanpejdże Ruchu Poparcia Palikota i Janusza Korwin-Mikke.

fot.: SoTrender.com

Pełen raport na stronie SoTrender.com .


Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail