reklama
Firma badawcza comScore opublikowała dane dotyczące korzystania z Internetu w czerwcu przez mieszkańców naszego kontynentu. Analizie poddano 49 rynków krajowych, a w wynikach wyszczególniono dane dotyczące 18 z nich oraz zaprezentowano oczywiście zbiorcze zestawienia.
Okazuje się, że liczba internautów w Europie wyniosła w czerwcu niemal 400 milionów (397,2 mln), co stanowiło ponad 26% całej światowej populacji internautów w tym miesiącu (1,49 mld). Średni czas spędzony online wyniósł 25,9h (na świecie – 24h), a średnia liczba odwiedzonych witryn to 2 694.
Z zestawień dla poszczególnych państw wynika, że najwięcej internautów w czerwcu odnotowano w Rosji (58,8 mln), Niemczech (51,8), Francji (43,2) i Wielkiej Brytanii (37,6). W Polsce było ich 18,5 miliona, co i tak lokuje nas w czołówce europejskiej. Nasz kraj znajduje się natomiast na niemal samym szczycie jeśli idzie o średnią ilość czasu spędzonego w Sieci przez internautów. Wynik 27,9h lokuje nas na 3. miejscu, tuż przed Francją (27,7h). Najwięcej czasu na surfowanie poświęcali w czerwcu Brytyjczycy (aż 37,9h) oraz Holendrzy (32,6h). Polscy internauci należą również do tych, którzy przeglądają najwięcej stron. W czerwcu było to statystycznie 3 149 stron i w tej klasyfikacji wyprzedzali nas tylko Brytyjczycy (3 434), a Holendrzy znaleźli się tuż za Polakami (3 147).
Analitycy comScore przyjrzeli się również korzystaniu przez Europejczyków z poczty elektronicznej. Strony internetowe oferujące usługę e-mail największy zasięg wygenerowały w Wielkiej Brytanii (82,7%), Hiszpanii (79,2%) i Holandii (78,9%). W Polsce ten odsetek wyniósł 70,5% (co z kolei przekłada się na liczbę 13 milionów internautów) i jest wyższy niż średnia europejska (69,5%).
Najpopularniejszym dostawcą usług poczty elektronicznej dla Europejczyków pozostawał Microsoft i jego Hotmail (108 mln). Sporą popularnością wśród europejskich internautów cieszyły się również Gmail (74,6 mln) oraz Yahoo! Mail (44,2 mln). Najwięcej czasu na sprawdzaniu swojej skrzynki spędzali natomiast użytkownicy Yahoo! (127 minut).
Pełen raport comScore dostępny tutaj.