X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Celebryci – siła polskiego Facebooka

Celebryci – siła polskiego Facebooka

reklama


Kwietniowe Fanpage Trends przygotowane przez zespół Sotrendera przynoszą kilka nowości. Przede wszystkim, analizę rozszerzono o kilka nowych kategorii: Celebryci, HR i rekrutacja, Uczelnie, Zdrowie oraz Ubezpieczenia. Ponadto zmieniono nieco wygląd wykresów przedstawiających rankingi fanpejdży w poszczególnych branżach, wyszczególniając zmiany jakie zaszły na poszczególnych pozycjach oraz średnią wartość przedstawianych wskaźników dla kategorii.

Kolejny fan page w elicie

Tradycyjnie już twórcy raportu opublikowali również małe podsumowanie dotyczące najważniejszych wydarzeń na polskim Facebooku, a także w skali globalnej. Jednym z nich jest pojawienie się w elitarnym gronie „milionowych fanpejdży” kolejnej strony – tym razem jubileusz świętowała marka Reserved. Następny w kolejce jest fan page Król Julian, któremu brakuje do liczby miliona fanów już tylko kilku tysięcy polubień.

Wielka premiera i wielkie rozczarowanie

Jeśli chodzi o całego Facebooka, wydarzeniem numer 1 w kwietniu była z pewnością premiera Facebook Home. Nakładka na Androida, która miała zrewolucjonizować sposób korzystania ze smartfonów, na razie wydaje się być dużym rozczarowaniem, o czym mówili chociażby na naszych łamach eksperci z branży mobile.

Kwiecień przyniósł również publikację kilku ciekawych materiałów przygotowanych przez Sotrendera, przede wszystkim raportu o klubach piłkarskiej T-Mobile Ekstraklasy na Facebooku oraz raportu „Kryzys w czasach Facebooka”.

Rozrywka ponad wszystko

Na liście najpopularniejszych fanpejdży zmiany zaszły w drugiej części czołówki. Miejscami zamieniły się wspomniane już wyżej strony Reserved i Król Julian. Poza tym McDonald’s wyprzedził fan page House’a, a do Top 15 dostała się strona serwisu Niefart.pl.

Strony, które angażują największą liczbę użytkowników to oczywiście strony rozrywkowe, wśród których prym wiodą niezmiennie Kwejk oraz Demotywatory. Dużą liczbę facebookowiczów angażowały w kwietniu również takie strony jak Hej mamo, mogę? „Nie” Ale mamo proszę. „Nie” Hej tatooo czy Wiedza Bezużyteczna.

Sukcesy sportowców przekuwają się na popularność na Facebooku

Wśród nowododanych kategorii, na szczególną uwagę zasługują Celebryci, bowiem okazuje się, że zaraz po branży muzycznej (17,7 mln fanów) to największa kategoria na polskim Facebooku (14,3 mln). Poniekąd wynika to z faktu, że wiele stron zaliczono do obydwu tych kategorii, czego przykładem chociażby GrubSon – lider zarówno wśród stron muzycznych, jak i celebryckich. Na dalszych miejscach znalazły się między innymi fanpejdże bohaterów sportowych zmagań w ostatnich tygodniach, czyli oficjalne strony Piotra Żyły i Roberta Lewandowskiego. Obydwaj pozyskali zresztą w minionym miesiącu najwięcej nowych fanów z całego Top 15 kategorii Celebryci. Zwłaszcza wynik odnotowany przez fan page Piotra Zyły (300 tys.) robi duże wrażenie, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę, że zmagania skoczków narciarskich w Pucharze Świata zakończyły się dobrych kilka tygodni temu.

Warto również odnotować kolejny znakomity miesiąc Samsunga. Polski fan page marki znowu pozyskał bardzo dużo nowych fanów (183 tys.), dzięki czemu awansował do Top 15 markowych fanpejdży, zajmując jeszcze w marcu dopiero 28. pozycję.

Pełen raport dostępny tutaj, natomiast krótkie podsumowanie można przeczytać na blogu Sotrendera.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail