X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Po co firmom strategia content marketingowa?

Po co firmom strategia content marketingowa?

Firma IMN, specjalizująca się w marketingu internetowym, przygotowała raport „2013 Content Marketing Survey Report”, którego wyniki opublikował eMarketer. Wprawdzie dane dotyczą wyłącznie rynku amerykańskiego, ale dobrze obrazują tendencje, które wielu marketerów obserwuje już od jakiegoś czasu.

Połowa firm stawia na content marketing

fot. eMarketer

fot. eMarketer


Wyniki badania potwierdzają, że content marketing zdobywa coraz mocniejszą pozycję. Obecnie już niemal połowa firm posiada strategię dotyczącą tego wycinka działań reklamowych. To znaczący wzrost w porównaniu do danych za 2012 r., kiedy to tylko 28% badanych przedstawicieli firm deklarowało, że ich pracodawcy posiadają już strategię content marketingową. Co więcej, kolejnych 27% firm wprawdzie nie posiada jeszcze planu działań w tym obszarze, ale jest w trakcie intensywnych prac nad jego wdrożeniem.

Tylko 18% firm nie posiada i nie planuje póki co wprowadzenia strategii content marketingowej.

Generowanie leadów głównym celem

Zapytani o cele, jakie przyświecają strategii content marketingowej ich firm, specjaliści od reklamy wskazywali głównie generowanie leadów sprzedażowych (44%), dzięki czemu firma pozyskuje nowych klientów. Tym samym, zauważalna jest spora zmiana w oczekiwaniach marketerów względem content marketingu, bowiem rok temu chodziło przede wszystkim o angażowanie konsumentów.

fot. eMarketer

fot. eMarketer

Angażowanie wciąż pozostaje dosyć częstym motywem wdrażania strategii content marketingowej, jednak jako cel nr 1 wskazało ją znacznie mniej respondentów niż generowanie leadów (19%). Chodzić może również o rozpowszechnianie samej marki, zwiększanie świadomości o jej istnieniu wśród konsumentów (19%). Znacznie spadł odsetek marketerów, dla których strategia content marketingowa ma służyć budowaniu lojalności wśród klientów firmy czy marki.

Social media najefektywniejszym kanałem

Które kanały najefektywniej służą strategii content marketingowej? Ponad połowa profesjonalistów wskazała na media społecznościowe, jednakże sporą popularnością w dalszym ciągu cieszą się również strony www firm (44%), newslettery (42%) czy też email marketing (42%).


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail