reklama
Poprzednie zmiany w polityce prywatności LinkedIn wprowadzono niespełna rok temu. Wówczas modyfikacji uległa część postanowień zawartych w dokumentach odnoszących się do sposobu korzystania z serwisu. Miało być jaśniej, klarowniej i czytelniej.
Integracja z Pulse i SlideShare
Obecnie zapowiadane zmiany dotykają dwóch dokumentów – Polityki ochrony prywatności oraz Umowy użytkownika. Co istotne, zmiany obejmą również usługę LinkedIn Pulse, a także należący do społecznościowego giganta serwis SlideShare. Integracja pociągnie za sobą również większą personalizację – newsy wyświetlane użytkownikowi przez Pulse będą dobierane według jego zainteresowań na LinkedIn. Brzmi znajomo? Cóż, nie tylko Google chce wiedzieć o nas jak najwięcej…
Transparentność
Jedną ze zmian będzie dodanie punktu 2.14 w Polityce prywatności, w którym serwis zobowiązuje się do podjęcia wszelkich środków w celu poinformowania użytkowników o każdym przypadku żądania uzyskania dostępu do ich danych, chyba że będzie to niezgodne z przepisami prawa lub wniosek będzie podyktowany nagłą i wyjątkową sytuacją. Geneza wprowadzenia takiego zapisu jest oczywista – w ciągu ostatnich miesięcy niejednokrotnie słyszeliśmy o rządowych wnioskach kierowanych do serwisów społecznościowych, których przedmiotem było udostępnienie danych użytkowników. Serwis zarezerwował sobie jednocześnie prawo do kwestionowania zasadności tego typu wniosków, ewentualnie ich zakresu.
Przeformułowano również postanowienie zawarte w Sekcji 2.12, odnoszące się do oferowanych przez LinkedIn płatnych usług dla rekruterów i możliwości udostępniania rekruterom danych użytkowników. Z kolei w sekcji 1.2, określającej zasady rejestracji w LinkedIn i SlideShare, dodano stosowne zapisy o konieczności podania numeru telefonu komórkowego w przypadku, gdy internauta rejestruje konto za pośrednictwem telefonu komórkowego. Taka funkcja pojawi się już wkrótce.
Lokalne prawo może wymagać usuwania treści
Z kolei w Umowie użytkownika zmodyfikowano nieco sekcję 4.1, w której zawarte jest zastrzeżenie, iż w określonych przypadkach może wstrzymać, usunąć lub pozbyć się określonej treści podanej przez użytkownika, jeśli zostanie uznana za sprzeczną z niniejszą umową. LinkedIn dodał zapis o następującej treści:
Lokalne prawo może od nas wymagać usunięcia pewnych informacji lub treści. Te informacje i treści mogą być niedostępne w naszych Usługach w tych krajach.
Zmiany w tym zakresie związane są z wprowadzeniem chińskiej wersji językowej (z uproszczonym chińskim alfabetem) serwisu, co oznacza, że istnieje ryzyko zwiększonej liczby wniosków o usunięcie określonych treści, podyktowanych lokalnymi przepisami prawa.
Korzystaj bezpiecznie
Przy okazji wprowadzania zmian, serwis przypomniał również użytkownikom, jakimi narzędziami do zarządzania ich prywatnością i bezpieczeństwem obecnie dysponują:
- Dodatkowe ustawienia prywatności – użytkownik ma pełną swobodę w ich włączeniu lub wyłączeniu, w zależności od udostępnianych, wyświetlanych lub otrzymywanych informacji. Wśród tych ustawień są m.in. możliwość włączenia/wyłączenia powiadomień o aktywności, ustawienia widoczności naszego kanału informacji dla innych użytkowników, ograniczenia widoczności naszej listy kontaktów, możliwość blokowania innych użytkowników.
Dwustopniowe logowanie – funkcja wprowadzona w czerwcu ubiegłego roku zwiększa ochronę naszego konta, bowiem umożliwia logowanie się na swój profil zarówno w tradycyjny sposób, za pośrednictwem loginu i hasła, jak również dodatkowo poprzez SMS. Dostępna tutaj.
Szyfrowane połączenie – serwis umożliwia użytkownikom szyfrowanie połączeń ze wszystkimi stronami LinkedIn. Tę funkcję można włączyć tutaj.