reklama
Od dawna zapowiadana funkcja, przynosząca nowe możliwości marketingowe została wprowadzona do aplikacji Facebooka. Podczas przeglądania tablicy z aktualnościami zamieszczone na niej filmy są automatycznie odtwarzane bez głosu. Natomiast dopiero po kliknięciu w film uruchomiony zostaje tryb pełnoekranowa oraz dźwięk. Mowa tutaj wyłącznie o urządzeniach mobilnych, co do których podjęto tę wzbudzającą niemałe kontrowersję decyzję.
Wiadomo przecież, że autoodtwarzanie nie cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników i z reguły nie stosuje się go w urządzeniach mobilnych. Facebookowi pozwala to jednak wprowadzić nowe, doskonałe formaty reklamowe, które działają na dokładnie takiej samej zasadzie, jak standardowe reklamy wideo automatycznie włączane na innych stronach internetowych.
W mobilnej wersji rozwiązanie to może wydać się nad wyraz uciążliwe i irytujące. Samodzielnie otwierające się filmy pochłaniają mnóstwo transferu danych, co wiąże się nieraz z dużą i niespodziewaną opłatą lub nagłym odcięciem dostępu do sieci w przypadku przekroczeniu limitu transferu. Jak zatem wyłączyć tę funkcję?
Możemy zmienić ustawienia w aplikacji Facebooka i wybrać jedną z opcji: Włącz, Tylko w sieci Wi-Fi i Wyłącz. Domyślnie ustawiona jest druga opcja. Prześledźmy, jak własnoręcznie skonfigurować ten parametr.
Urządzenia z Androidem
Aby skonfigurować to ustawienie:
1. Dotknij opcji Ustawienia aplikacji
2. Kliknij Automatyczne odtwarzanie
3. Wybierz opcję
Urządzenia z iOS
Aby skonfigurować to ustawienie:
1. Przejdź do ustawień telefonu lub tabletu
2. Przewiń w dół i dotknij pozycji Facebook
3. Dotknij opcji Ustawienia
4. Kliknij Automatyczne odtwarzanie
5. Wybierz opcję