reklama
Rozpisani.pl to nowy portal internetowy grupy PWN skierowany do autorów, którzy sami chcą wydać swoją książkę. Serwis nie skupia się jedynie na coraz modniejszych e-bookach, oferując także wydanie tradycyjne, w formie papierowej.
Powieść, nowela, a może pamiętnik?
„Napisałeś książkę i chcesz ją wydać? Pomożemy Ci dotrzeć do czytelników na całym świecie!” – taki slogan wita nas, gdy odwiedzamy stronę. W formule self-publishingu książka może zostać wydana już w ciągu sześciu tygodni. Serwis nie stawia żadnych ograniczeń co do formy literackiej. Niezależnie, czy jest to powieść, album, czy zbiór wierszy portal oferuje narzędzia niezbędne do realizacji każdego rodzaju publikacji.
Autorzy zachowują wszystkie prawa autorskie, kontrolę nad dalszymi losami oraz decydują o cenie książki. Mogą wydać każdy nakład, a w zależności od wyników sprzedaży zlecać dodruk kolejnych. Dużym atutem jest to, że serwis jako część grupy PWN, posiada dostęp do szerokiej dystrybucji, między innymi Amazon, Empik czy Merlin.
Know-how
Rozpisani.pl oferuje szereg usług mających na celu ułatwienie procesu self-publishing. Pisarz może zamówić projekt okładki, skorzystać z korekty, druku, czy konwersji na e-booka. Unikatową częścią oferty są usługi marketingowe dla autora. Skorzystać można z pomocy w dotarciu do dziennikarzy i blogerów. Ponadto istnieje możliwość zlecenie organizacji spotkania prasowego, przygotowania newslettera i informacji prasowej do mediów.
Na stronie, za pomocą kalkulatora usług, w łatwy sposób obliczyć można jaki będzie koszt wydania jednej książki z wybranymi parametrami formatu. Autor, który jest wydawcą, dzieli się z PWN przychodem ze sprzedaży książki. W przypadku publikacji drukowanej autor otrzymuje honorarium w wysokości 55 proc., a w przypadku e-booka, gdzie pisarz nie ponosi kosztów korekty – 60 proc. Zaletą serwisu jest stały dostęp do wyników sprzedaży i prosty system comiesięcznych rozliczeń.
Jan Rozpisany
Na portalu znajdziemy porady pisarskie i marketingowe dla autorów przygotowane przez bohatera kampanii – Jana Rozpisanego. Ponadto na stronie jest dostęp do słowniczka terminów, nowinek z rynku wydawniczego, informacji o autorach i nowo wydanych książkach.
Premierze serwisu towarzyszy kampania marketingowa, która realizowana będzie głównie w internecie i prasie. Kampanię przygotowały Grupa PWN i należąca do niej OSDW Azymut, a kreacją Studio Melon.
- Justyna Nowak