reklama
Raport został opisany między innymi na łamach Washington Post. Jak wiadomo czasami trudno określić, co tak naprawdę jest „fajne” i „cool” w oczach najmłodszego pokolenia. Z takimi właśnie założeniami spotykamy się, czytając wyniki raportu. W sferze mediów społecznościowych widać wyraźne wahania nastolatków, chociaż zdecydowanie zaczyna dominować Instagram. Już w 2013 roku nastąpił dość spory odpływ nastolatków z Facebooka, jednakże rok później nastąpiły powroty. Jak wnioskują eksperci Piper Jaffray w tym roku po raz kolejny mamy do czynienia z dość dramatycznym odpływem młodych z Facebooka. Zmiany ilustruje wykres.
Moda na anonimowość
Jak zaznacza autorka artykułu – Caitlin Dewey – nastolatkowie coraz chętniej korzystają z anonimowych mediów społecznościowych, co zwalnia ich z odpowiedzialności, jaką niesie ze sobą identyfikacja poprzez oficjalne dane osobowe. Stąd najpopularniejsze są komunikatory, w których nie trzeba używać własnego danych personalnych, a można swobodnie czatować i kontaktować się z wybranymi osobami. Możliwe zatem, że trendy pójdę w tę stronę, umożliwiając ludziom niejako na powrót anonimowe kontakty, a nastolatkom przede wszystkim swobodę i ucieczkę przed nadzorem rodziców.
Końcowy ranking portali społecznościowych cieszących się największą popularnością wśród nastolatków w USA (jesienią 2014) zamieszczony w raporcie przedstawia się następująco:
W raporcie sprawdzimy też inne informacje na temat preferencji zakupowych, sposobu słuchania muzyki i posiadanych urządzeniach mobilnych. Raport przeprowadzono na próbie 7200 badanych pochodzących ze Stanów Zjednoczonych o zróżnicowanym statusie finansowym.
- marta z
- Bartek Juszczak