reklama
Rozpoczęte wczoraj Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej to nie lada wydarzenie dla wszystkich fanów sportu. Aż do 15 lipca będą mogli oni bowiem gromadzić się wokół ekranów telewizyjnych i śledzić poczynania piłkarzy na boisku. Szwedzki browar Norrlands Guld postanowił połączyć ich dwie “potrzeby” – piwo oraz wiedzę o aktualnościach w mediach społecznościowych i we współpracy z agencją Åkestam Holst, dostarczyć im nowych doświadczeń.
The Social Beer
W ramach kampanii “The Social Beer” stworzono dość nietypową maszynę, która w czasie rzeczywistym drukuje tweety na… pianie na piwie. Urządzenie, dzięki połączeniu przez Wi-Fi, skanuje Twittera pod kątem hashtagu #WorldCup oraz informacji uznanych za najbardziej istotne i używając słodowego atramentu, odciska wpis – symbole oraz jego treść właśnie na świeżej, piwnej pianie.
Norrlands Guld – The Social Beer from Åkestam Holst on Vimeo.
Mundial na Twitterze
Kampania marki ma na celu wyeliminowanie “rozpraszaczy” w postaci powiadomień z telefonu podczas oglądania zmagań piłkarzy na Mistrzostwach Świata. Jak się bowiem okazuje, podczas odbywającego się cztery lata temu Mundialu wysłano łącznie 672 miliony tweetów dotyczących tego wydarzenia. Oznacza to, że użytkownicy intensywnie dzielili się informacjami, emocjami oraz nagłaśniali je.
Istnieje prawdopodobieństwo, że trwające rozgrywki będą równie chętnie komentowane w social media, dlatego w dbałości o koncentrację uwagi na sytuacji na boisku, postanowiono zrealizować projekt “The Social Beer”, zachęcając do odłożenia smartfonów podczas meczów i śledzenia mediów “na piwie”, wraz z przyjaciółmi.
Oryginalne rozwiązanie zadebiutowało podczas meczu Szwecja-Dania i jest dostępne w kilku szwedzkich barach na całym świecie.