reklama
10 października już po raz drugi w Warszawie, tym razem w Campusie Google’a, odbędzie się festiwal komunikacji interaktywnej – Filmteractive. Przedstawiciele przemysłów kreatywnych spotkają się z ekspertami branży reklamowej i nowych technologii, by porozmawiać i wymienić wiedzą w tematyce, która oscyluje wokół takich obszarów jak: reklama, film, technologia. Wydarzenie otwiera Dni Kreatywności – nową inicjatywę Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Organizowane po raz pierwszy w Polsce Dni Kreatywności w dniach 10-19 października, to wydarzenie dedykowane profesjonalizacji i rozwojowi branż kreatywnych. Wydarzenie obejmuje cykl konferencji poświęconych poszczególnym branżom sektorów kreatywnych organizowanych cyklicznie przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Stąd warszawska edycja festiwalu Filmteractive, towarzysząca inauguracji wydarzenia, będzie poświęcona silnym markom, które wspierając kulturę, tworzą ciekawe projekty artystyczne.
Przemysły kreatywne oparte są na efektach pracy oraz działalności twórców szeroko pojętej sztuki, mediów i projektowania. Jednocześnie spełniają cele, jak i korzyści ekonomiczne wyznaczone przez branżę usług czy przemysłu, z którymi często się łączą.
Filmteractive pozwala połączyć sztukę filmu oraz nowe technologie z biznesem, skonfigurować dziedzictwo kulturowe miasta z rzeczywistością XXI wieku, wpływając tym samym na jego wizerunek społeczny i ekonomiczny. Dlatego warto podkreślić, że z przemysłami kreatywnymi nie tylko związana jest ekonomia, ale również kapitał społeczny i kulturowy – tłumaczy Olgierd Cygan, pomysłodawca Filmteractive. To wymierny aspekt branż kreatywnych, które zyskują coraz większy wpływ na poziom zatrudnienia w danym regionie, a pośrednio na ukierunkowanie w nim edukacji.
Z kim będzie można spotkać się na Filmteractive?
Z pewnością nie do przeoczenia jest prezentacja Grega Ivanova (Head of AR/VR/Lens Partnerships, EMEA – Google).
Swój udział potwierdził Rafał Baran (Chief Marketing Officer – FCB Bridge2Fun), mający na swoim koncie głośne kampanie związane z promocją takich marek jak Play, Orange czy mBank. Z uczestnikami festiwalu podzieli się wiedzą na temat budowania fabuły, obrazów, treści, które nie epatując brandem, znakomicie podnoszą świadomość marki wśród odbiorców.
Filmteractive odwiedzi Anna Iller (Branded Content Manager – Allegro) – która zarządza na co dzień powstawaniem prawdopodobnie największej ilości treści dla polskiej marki: podzieli się swoim doświadczeniem dotyczącym pracy przy unikatowych projektach z pogranicza kultury i reklamy, jak „Legendy Polskie”.
W programie spotkania m.in. z Tomaszem Czudowskim (CEO – TubaSmaku), Piotrem Kujdą (CEO, współzałożyciel i partner – high&), The Kissinger Twins: Katarzyną Kifert i Dawidem Marcinkowskim czy raperem MC Silkiem. O swoim najnowszym projekcie wykorzystującym wirtualną rzeczywistość w kontekście teatru i sztuki współczesnej i jej sukcesie w Nowym Jorku opowie Wojciech Markowski (Producent – FluxVR).
Dni Kreatywności
Dni Kreatywności, w ramach których odbędzie się warszawska edycja Filmteractive 2018, zaplanowano w terminie 10 – 19 października 2018 roku. Poza Filmteractive, Dni kreatywności będą obejmować takie wydarzenia jak Music Export Conference, Finansowanie sektorów kreatywnych, panele Mastering the Game, Creative Europe Info Day, warsztaty Warsaw Music Week pro oraz Warsaw Industry Days, będące częścią Warszawskiego Festiwalu Filmowego.
Więcej na: www.filmteractive.eu
Deloitte Digital jest partnerem strategicznym Filmteractive.
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego jest instytucją grantującą Filmteractive.
Żeby wziąć udział w wydarzeniu należy zarejestrować się na stronie Dni Kreatywności.
SOCIALPRESS jest patronem medialnym wydarzenia.