X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Analiza działań w social media. Ilu marketerów ją robi?

Jakie codzienne obowiązki mają marketerzy? Ilu z nich analizuje i raportuje działania w social media? Kontentino postanowiło to sprawdzić.

Analiza działań w social media. Ilu marketerów ją robi?źródło: shutterstock.com

reklama

Z mediów społecznościowych w Polsce korzysta 18 milionów użytkowników, czyli 47% całkowitej populacji kraju. Spędzają oni dziennie przeciętnie 1h 45min na przeglądaniu social media. Samo działanie w social media nie zapewni nam sukcesu. Niezbędna jest analiza i bieżąca obserwacja tego, co możemy zrobić, aby jeszcze lepiej dotrzeć do użytkowników.

Serwis Kontentino, który każdego dnia pomaga marketerom w podejmowaniu lepszych decyzji o redystrybucji treści i zarządzaniu mediami społecznościowymi, zebrał blisko 400 ankiet od agencji i marketerów z całej Polski. Sprawdzono, ilu z nich zarządza mediami społecznościowymi w Polsce i je analizuje. 

Czego możemy się dowiedzieć z ankiet?

Brak strategii, brak analizy

Okazuje się, że tylko połowa badanych analizuje swoje działania w mediach społecznościowych. 73,9% wszystkich ankietowanych jest zaangażowanych w przygotowanie strategii, ale jedynie 50% zajmuje się analityką działań, a mniej niż 50% zarządza społecznością.

Prawie 40% badanych marketerów odpowiada również za przygotowanie materiałów graficznych. Każdy ankietowany
odpowiedzialny jest średnio za sześć zadań (5,78).

Ogrom treści

Sprawdzono również, że 22% ankietowanych obsługuje ponad 6 profili swoich klientów. Warto przy tym pamiętać, że analiza działań i ich efektów to klucz do rozwoju, nie tylko w social media.

Kolejną wątpliwą kwestią jest przepływ treści w procesie tworzenia, akceptacji i publikacji. Ponad 80% ankietowanych planuje je z wyprzedzeniem, a 24% postuje więcej niż raz dziennie.

Przy tym wszystkim 12% respondentów wysyła posty do akceptacji klientów przez… Messengera. 

Podsumowanie wyników ankiet

  • tylko 50% badanych analizuje swoje działania w mediach społecznościowych,
  • 22% ankietowanych obsługuje ponad 6 profili w social media,
  • jedynie 40,5% respondentów pozyskuje leady w mediach społecznościowych,
  • 48% badanych nie ma udokumentowanej strategii działań w social media,
  • 24% pytanych postuje więcej niż raz dziennie,
  • 26% ankietowanych przeprowadza transmisje live w social media,
  • 12% respondentów wysyła posty do akceptacji klientów przez… Messengera,
  • 81% planuje treści z wyprzedzeniem.

źródło: materiały prasowe

Więcej informacji oraz dostęp do pełnych wyników analizy: kontentino.com/blog/sm-survey-poland

Źródło: na podstawie informacji prasowe i materiałów Kontentino


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail