X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jakie prowadzić działania marketingowe w czasie kryzysu? Poradnik “Marketing vs. recesja”

Jak poradzić sobie w czasie kryzysu? Z odsieczą przychodzą eksperci i poradnik „Marketing vs recesja”, który może pomóc przedsiębiorcom w obecnej sytuacji.

Jakie prowadzić działania marketingowe w czasie kryzysu? Poradnik “Marketing vs. recesja”źródło: shutterstock.com

reklama


W obecnej sytuacji przed firmami i markami stoi szereg wyzwań. To trudny czas, bowiem mamy do czynienia ze spowolnieniem gospodarczym. Zamknięte granice utrudniają rozwój biznesu, a zlęknieni konsumenci niekoniecznie myślą o tym, aby zakupić nasze dobra i usługi.

Co zrobić, by wyjść z kryzysu obronną ręką? Jakie działania podejmować? W jaki sposób prowadzić komunikację?

Specjaliści agencji ContentHouse wspólnie z Business Centre Club, stworzyli podręcznik “Marketing vs. recesja” z praktycznymi i uniwersalnymi zaleceniami na temat tego, jak tworzyć komunikację antykryzysową.

Katarzyna Woszczyna, Business Centre Club

Katarzyna Woszczyna, Business Centre Club

Poradnik „Marketing vs. recesja” to kompendium wiedzy i wskazówek działania z których skorzystać powinny nie tylko firmy zrzeszone w Business Centre Club. Wnioski płynące z materiału w sposób oczywisty wskazują na to, że lekarstwem na wywołany przez koronawirusa kryzys jest zmiana sposobu dotychczasowego myślenia o prowadzeniu działalności gospodarczej. Rzeczywistość i otoczenie biznesowe po epidemii zmieni się, a na rynku pozostaną Ci, którzy będą potrafił dostosować się do nowych reguł gry – mówi Katarzyna Woszczyna, wiceprezes Business Centre Club oraz Kanclerz Lóż Małopolskiej i Częstochowskiej BCC.

Z poradnika „Marketing vs. recesja” dowiesz się m.in.:

  • jak konstruować komunikaty w czasie kryzysu
  • skąd czerpać pomysły na treści
  • jak śledzić wzmianki o firmie w sieci i monitorować działania konkurencji
  • jak wykorzystać nowe kanały dotarcia
  • jak prowadzić PR zewnętrzny i wewnętrzny
  • jak przygotować się na możliwe scenariusze
  • w które formaty reklamowe warto inwestować
  • w jaki sposób optymalizować kampanie online
  • w jaki sposób prowadzić obsługę klienta
  • dlaczego interfejsy konwersacyjne sprawdzają się w czasie kryzysu
  • jak marketing automation wpływa na cały proces sprzedaży
  • jak chatboty pozwalają odciążyć contact center
  • jakie pułapki analityczne czekają w Google Analytics.

O czym jeszcze przeczytasz w poradniku?

Odpowiedzialna komunikacja i siła treści

Autorzy poradnika zwracają uwagę, by w czasie pandemii i okresie, który nastąpi po jej zakończeniu, dostosowywać swoją komunikację, aby była uproszczona, zwięzła oraz dobrze widoczna. Według ekspertów zalecane jest zaniechanie tonacji humorystycznej i wielokontekstowej, a skupienie się na treściach edukacyjnych i poradnikowych. Konieczne jest zadbanie o klientów i wyjście naprzeciw im oczekiwaniom. Dlatego treści dostarczające im wartości będą niezwykle pomocne i pokaże “ludzką twarz marki”. W poradniku przedstawiono 10 zasad tworzenia przemyślanego komunikatu w czasie kryzysu. Wśród nich znalazły się m.in. kwestie dotyczące doboru tematyki czy formatowania tekstu, o których nie można zapomnieć.

W poradniku znajdziesz także propozycje narzędzi umożliwiających m.in. w analitykę słów kluczowych, poznanie odbiorcy czy monitorowanie sytuacji własnej oraz konkurencji. Warto sprawdzić, z których z nich już korzystasz i które powinieneś wziąć pod uwagę.

Działania PR-owe

Jako niezwykle istotne w obecnej sytuacji wskazywane są działania public relations, zarówno te adresowane do otoczenia zewnętrznego, jak i środowiska własnych pracowników. Jak okazać wsparcie służbom lub lokalnym biznesom? W jaki sposób pokazać się w sieci wszystkim tym, którzy poszukują możliwości zakupów i załatwiania spraw przez internet, ale i tych, którzy nie są do tego przekonani? Co zrobić, aby uspokoić pracowników i dobre zorganizować pracę zdalną? Odpowiedzi m.in. na te pytania udzielają eksperci w rozdziale poświęconym PR-owi.

Warto pamiętać, że umiejętne prowadzenie tego działań nie tylko może zminimalizować wpływ czynników ekonomicznych, ale i wzmocnić poczucie więzi klienta z marką oraz zbudować wartościowe relacje z członkami zespołu. Dlatego niezbędne są ostrożność i przemyślane kroki, które docenią klienci oraz pracownicy.

Reklama i analiza

Chęć sprzedaży dóbr lub usług nie może przysłaniać myślenia strategicznego, ale i empatii wobec konsumentów. W tym trudnym czasie marki mogą być poddane jeszcze większej obserwacji i krytyce działań, które nie są w porządku. Cele biznesowe to bowiem jedno, ale dla odbiorców liczą się także wartości oraz to, czy marka działa etycznie.

Czas kryzysu to także nie najlepszy moment na eksperymentowanie z reklamami. Rozsądniejszym rozwiązaniem jest wedle ekspertów postawienie na sprawdzone formaty reklamowe m.in. reklamy karuzelowe lub produktowe, o których więcej dowiesz się z tekstu “Etyka reklamy w czasach epidemii”.

Co więcej, warto zaprzyjaźnić się szczególnie z analityką. Skuteczne mierzenie konwersji i interpretowanie danych będzie pomocne w optymalizacji budżetu reklamowego, jak i innych działań. W trudnych sytuacjach myślenie analityczne i pozostawienie emocji może być ratunkiem dla podjęcia lepszej decyzji biznesowej.

źródło: shutterstock.com

Nowe technologie z odsieczą

Najbliższe miesiące mogą przynieść także dynamiczny rozwój narzędzi automatyzujących marketing i obsługę klienta. W opinii ekspertów technologie takie jak chatboty czy voiceboty mocno wpłyną na usprawnienie nowych kanałów dystrybucji sprzedaży i usług. Marketing automation może zaś zwiększyć efektywność usług i nie tylko odciążyć specjalistów, ale i zapewnić dotarcie z odpowiednią treścią w odpowiednim czasie.

Niezależnie od czasu trwania narodowej kwarantanny i scenariuszy, które mogą się ziścić, warto myśleć długofalowo.  Wszystkie rozwiązania i technologie, które teraz będą pomocne, mogą przynieść szereg korzyści z przyszłości i na dobre wpisać się w funkcjonowanie Twojej firmy.

Grzegorz Miłkowski

Trudna sytuacja, w jakiej znaleźli się globalnie niemal wszyscy przedsiębiorcy, wymusza wprowadzenie szybkich i mądrych działań. Dla niektórych oznacza to przeniesienie działalności do internetu, dla innych poprawę dotychczasowych aktywności sieciowych. A wszystko to, w zupełnie nowej tonacji oraz tematyce komunikacji, wrażliwej na diametralnie zmieniający się każdego dnia świat. I o tym jest przewodnik. Myślę, że przedstawione wnioski bardzo pomogą we wprowadzeniu nieuniknionych zmian – mówi Grzegorz Miłkowski, CEO w ContentHouse oraz redaktor naczelny SocialPress.

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail