X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Forum IAB 2020: jakość to filar skutecznej reklamy internetowej

Trwa Forum IAB w wersji online. Podczas konferencji, poza interesującymi prelekcjami, zaprezentowano program QUALID, który ma na celu poprawę jakości reklamy cyfrowej.

Forum IAB 2020: jakość to filar skutecznej reklamy internetowejźródło: facebook.com/IABPolska

reklama


Od 6 października trwa Forum IAB w wersji online. Jako, że podnoszenie jakości jest wspólnym celem branży reklamy cyfrowej, IAB Polska zainaugurowało autorski Program poprawy jakości QUALID.

Jego premiera miała miejsce podczas pierwszego dnia czternastej edycji Forum IAB, które odbywa się 6-7-8 października pod hasłem „In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?”.

Nowość od IAB – program QUALID

Tegoroczna edycja Forum IAB odbywa się w formie online. Pierwsze dnia, po wielu miesiącach intensywnych prac oraz konsultacjach z najlepszymi ekspertami rynku, zainaugurowano autorski program QUALID.

– Internet jest dzisiaj medium reklamowym numer jeden i kierowane są tam ogromne budżety, co przyciąga czasami nieuczciwe praktyki biznesowe. Bardziej niż kiedyś musimy jako branża zintensyfikować działania zwalczające cyberprzestępczość i zjawiska takie jak chociażby fraud reklamowy. Branża cyfrowa od lat dba o to, aby jakość ekosystemu reklamowego była jak najwyższa. (…) – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. –  Postanowiliśmy kontynuować działania w obszarze jakości i wzorem najbardziej zaawansowanych rynków Europy Zachodniej i USA, zdecydowaliśmy wprowadzić kilka rozwiązań, które jako jednolity system pod nazwą QUALID ma swoją premierę podczas Forum IAB 2020.

Program poprawy jakości QUALID ma na celu opracowywanie, gromadzenie, propagowanie pozytywnych i skutecznych rozwiązań, które przyczyniać się będą do poprawy jakości reklamy cyfrowej, co z kolei przełoży się na zwiększone zaufanie reklamodawców. Program tworzony i rozwijany jest wraz z ekspertami pracującymi w ramach Grup Roboczych IAB.

QUALID, oficjalnie zaprezentowany na Forum IAB 2020, skierowany jest do wszystkich stron rynku – wydawców i sieci reklamowych, agencji i domów mediowych, dostawców narzędzi technologicznych, reklamodawców.

Edukacja i bezpieczeństwo

Program QUALID w pierwszej fazie działalności stawia branży internetowej jasne cele:

  • Edukacja w zakresie wyzwań i możliwości dotyczących ochrony wizerunku i bezpieczeństwa marki (Brand Safety).
  • Podnoszenie świadomości zagrożeń wynikających z aktywności oszustów oraz wypracowanie rynkowych standardów w zakresie raportowania podejrzanego ruchu (Fraud).
  • Pozytywne wpływanie na bezpieczeństwo i transparentność zautomatyzowanego systemu zakupu reklam internetowych (Programmatic).
  • Dalsze umacnianie znaczenia wszechstronnej, jakościowej oceny skuteczności reklam internetowych (Viewability).

W przyszłości Program QUALID będzie rozwijany i rozszerzany o kolejne elementy, które odpowiadać będą bieżącym wyzwaniom rynkowym.

Jak przystąpić do programu?

W Programie QUALID mogą brać udział różnego typu firmy biorące udział w procesie realizacji reklamy cyfrowej.

– Proces przystąpienia zaczyna się od rejestracji na dedykowanej stronie internetowej. Następnie kandydująca firma przechodzi obowiązkowy okres przejściowy, trwający maksymalnie 6 miesięcy, w czasie którego należy dopełnić określonych warunków Programu w wybranych kategoriach. W tym okresie dana firma otrzymuje od nas szary stempel QUALID. Po weryfikacji dopełnienia warunków przyznajemy kolorowy stempel jakości w danej kategorii lub złoty stempel QUALID, który oznacza spełnienie warunków we wszystkich czterech obszarach czyli: brand safety, fraud, programmatic oraz viewability. – tłumaczy Włodzimierz Schmidt.

Więcej informacji na temat Programu poprawy jakości QUALID można znaleźć: https://www.iab.org.pl/qualid/

źródło: facebook.com/IABPolska

Forum IAB 2020

Za nami dwa już dni Forum. Dotychczas uczestnicy mogli wysłuchać prezentacji na temat budowania zaufania, stereotypów w reklamach, ad-fraudu w influencer marketingu, specyfiki TikToka czy greenwashingu.

Trzeciego, ostatniego już dnia wydarzenia usłyszymy kolejne prelekcje. Będę one dotyczyły działań marketingowych w czasie kryzysu, przyszłości cookies, granicy pomiędzy personalizacją a stalkingiem czy zaufaniu do influencerów.

 SOCIALPRESS jest patronem medialnym wydarzenia.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail