reklama
W ubiegły tygodniu TikTok zaprezentował globalny Raport Transparentności. Wynika z niego, że z platformy usunięto 89 milionów filmów globalnie. 92% z nich usunięto zanim jeszcze zostały zgłoszonych przez użytkowników.
Walka z nieodpowiednimi treściami na TikToku
Zapewnianie bezpieczeństwa społeczności TikToka to najwyższy priorytet platformy, która na bieżąco monitoruje charakter publikowanych treści. Platforma opublikowała kilka dni temu Raport Transparentności, w którym przedstawia swoje działania podjęte w drugiej połowie 2020 roku, mające chronić jej społeczność przed szkodliwymi i fałszywymi treściami.
Co z niego wynika?
- Ponad 89 milionów materiałów wideo zostało usuniętych globalnie w drugiej połowie 2020 r. za naruszenie Zasad Społeczności lub Warunków Korzystania z Serwisu. Stanowi to mniej niż 1% wszystkich przesłanych materiałów wideo.
- 92,4% zostało usuniętych zanim zostały zgłoszone, 83,3% zostało usuniętych zanim ktokolwiek je wyświetlił, a 93,5% zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich zamieszczenia.
- Ponad 6 milionów kont zostało usuniętych za naruszenie Zasad Społeczności TikToka.
- Ponad 3,5 miliona reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad i wytycznych dotyczących reklam.
TikTok wspiera bezpieczeństwo swojej społeczności
TikTok to zróżnicowana, globalna społeczność, która czerpie siłę z kreatywnej ekspresji. Jednak, aby móc wyrażać siebie w sposób autentyczny niezbędne jest stworzenie bezpiecznego środowiska, w którym każdy może poczuć się komfortowo. Dlatego w drugiej połowie 2020 roku platforma wzmocniła swoje Zasady Społeczności, promując akceptację samego siebie. Na platformie zakazane są m. in. reklamy produktów odchudzających. TikTok stara się również pomagać osobom zmagającym się z problemami odżywiania, zachowaniami autodestrukcyjnymi czy myślami samobójczymi, poprzez współpracę z organizacjami oferującymi bezpłatne i poufne wsparcie.
W drugiej połowie ubiegłego roku TikTok dodał także nowe funkcje do swojej usługi Family Pairing. Udostępniono rodzicom szereg zabezpieczeń treści publikowanych przez nastolatków i ich prywatności na platformie. Usługa Family Pairing to jednak nie tylko narzędzie ochrony rodzicielskiej. To również pretekst do rozmów z dziećmi na temat ich bezpieczeństwa w sieci.
– W TikTok dążymy do tego, aby być najbardziej przejrzystą i odpowiedzialną platformą w branży, dlatego chcemy jasno komunikować sposób, w jaki dbamy o bezpieczeństwo naszych użytkowników. Jesteśmy dumni z postępów, jakie poczyniliśmy w tych obszarach, a naszym celem jest dostarczanie coraz większej ilości informacji w każdym kolejnym raporcie. Czujemy się odpowiedzialni za materiały, które docierają do użytkowników TikToka, dlatego stale udoskonalamy nasze narzędzia poprawiające ich bezpieczeństwo w sieci oraz kontrolujemy treści, które docierają do nich każdego dnia. Stale pracujemy nad udoskonalaniem platformy, aby jeszcze szybciej i skuteczniej rozpoznawać szkodliwe treści – powiedział Theo Bertram, Director of Government Relations and Public Policy w TikTok Europa.
Walka z dezinformacją
TikTok kontynuuje współpracę z ekspertami ds. zdrowia publicznego, aby zapewnić swojej społeczności bezpieczeństwo i informacje na temat COVID-19 i szczepionek. Platforma udostępnia informacje dotyczące zdrowia publicznego, aby przeciwdziałać dezinformacji. W ramach tych działań:
- centrum informacyjne COVID-19 TikToka zostało odwiedzone ponad 2,6 miliarda razy,
- banery kierujące użytkowników do centrum informacyjnego zostały dodane do ponad 3 milionów filmów i wyświetlone 63 miliardy razy,
- ogłoszenia służb publicznych z hashtagami kierującymi użytkowników do źródeł WHO i lokalnych organizacji zdrowia publicznego zostały obejrzane ponad 38 miliardów razy,
- usunięto ponad 50 000 filmów wideo rozpowszechniających błędne informacje na temat COVID-19.
Obszary nad którymi TikTok pracuje
Bezpieczeństwo użytkowników jest dla TikToka najwyższym priorytetem. Dlatego też platforma wyznaczyła również w raporcie obszary, które będą rozwijane. Będą to m.in. stałe usprawnianie systemów wykrywających wprowadzające w błąd treści czy dalsze inwestycje w edukację twórców i marek w zakresie wymogów dotyczących treści.
Źródło: informacja prasowa