reklama
Vevo – serwis zajmujący się głównie publikacją teledysków w sieci postanowił otworzyć się na potrzeby reklamodawców. Dzięki sztucznej inteligencji pomoże on reklamodawcom dopasować rodzaj reklamy do muzyki, której słuchał konkretny użytkownik.
Reklamy szyte na miarę
Vevo postanowiło zająć się dopasowaniem reklamy do nastroju, aby stworzyć większe możliwości osiągnięcia celów przez marki. Przy użyciu AI platforma video chce pomóc reklamodawcom i wyciągnąć do nich pomocną dłoń. W ten oto sposób powstała usługa Moods. Bazuje ona zarówno na identyfikacji tonów, jak i emocji towarzyszących użytkownikom podczas słuchania utworu. Oznacza to, że wybierając konkretny rodzaj playlisty, np. związanej z jakimś dniem, pojawią się reklamy dopasowane do utworu, nie wybijając użytkownika z nastroju, w który wprowadziła go konkretna piosenka czy wykonawca.
Jak twierdzi Vevo, dzięki Moods reklamy będą bardziej wpływały na decyzje zakupowe użytkownika, a tym samym zagwarantuje to marce bezpieczne i jakościowe środowisko pracy. A żeby mogło tak być, musi zaistnieć synergia między nastrojem użytkownika oraz reklamą, czym teraz pragnie zająć się platforma.
Jak Vevo przygotowywało się do projektu?
Vevo w celu odpowiedniego przygotowania się do realizacji swoich założeń, rozpoczęło współpracę z firmą Musixmatch. Było to konieczne, ponieważ istniała potrzeba sporządzenia odpowiedniej partytury i etykietowania filmów na podstawie energii oraz brzmienia poszczególnych utworów.
Obecnie dostępne nastroje to: zabawny, szczery, pełen pasji i wzmacniający. Natomiast kolejne rodzaje mają się już pojawić w nadchodzących miesiącach. Jak dodaje platforma, takie rozwiązanie pomoże nie tylko reklamodawcom osiągnąć swoje cele, ale również ograniczy użytkownikom nagłe zmiany nastrojów, ponieważ wszystko zostanie zachowane w jednym klimacie, który wcześniej zostanie odpowiednio zbadany i przetestowany przy pomocy sztucznej inteligencji.