X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Dove porusza problem retuszowania zdjęć w social mediach

Najnowsza kampania Dove skupia się wokół problemu nierealistycznych standardów piękna, które narzucają portale społecznościowe.

Dove porusza problem retuszowania zdjęć w social mediachźródło: Dove | Reverse Selfie

reklama


Filtry do zdjęć i filmów na portalach społecznościowych negatywnie wpływają na nasze poczucie własnej wartości. Dlatego marka Dove w swojej najnowszej kampanii porusza niezwykle ważny temat presji retuszowania materiałów i kreowania nierealistycznych standardów piękna.

Nadmierne upiększanie rzeczywistości

Dove to marka, która od lat wspiera naturalność i zachęca kobiety do tego, by odkryły w sobie piękno. Piętnaście lat po premierze spotu “The Evolution”, w którym pokazano jak dzięki makijażowi i programom graficznym można znacznie zmienić wizerunek, zaprezentowano wideo pt.”Reverse selfie”.

Odwrócone selfie

W 60-sekundowym materiale marka zwraca uwagę na niebezpieczeństwa związane z możliwością edytowania zdjęć i ich wpływ na młode kobiety. Możemy zobaczyć jak bardzo można zmienić wygląd nastoletnich użytkowniczek.

Film cofa emocjonalne i fizyczne etapy wysyłania selfie. Ukazuje on, jak młodzi ludzie mogą dziś w szybki i łatwy sposób korzystać z narzędzi do edycji zdjęć dostępnych niegdyś tylko dla profesjonalistów. Za pomocą jednego przycisku, bez żadnych ograniczeń, mogą zmienić swój wygląd.

Wsparcie dla młodych osób

Użytkownicy internetu są narażeni się na nierealistyczne ideały piękna i presję związaną z tym, co publikują w sieci. Wedle badań dotyczących samooceny, które przeprowadzono na rzecz projektu Dove, 80% dziewcząt korzystało z aplikacji do edycji zdjęć nie mając ukończonych 13 lat.

W kampanii przygotowanej przez Ogilvy, Dove chce zwrócić uwagę na te kwestie. Marka udostępnia rodzicom, opiekunom i nauczycielom narzędzia do tego, aby pomagali młodym ludziom w racjonalnym poruszaniu się po mediach społecznościowych. Na stronie projektu znajdują się materiały, które będą dla nich pomocne i dostarczą wskazówek.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Dove Global Channel 🌎 (@dove)

Ruch #BezRetuszuCyfrowego (ang.#NoDigitalDistortion) ma na celu budowanie pewności siebie i pozytywnego wizerunku ciała w social mediach. Portale to część życia młodych ludzi, a są naznaczone narzucaniem presji doskonałości. Do 2030 roku marka chce pomóc 250 milionom młodych ludzi w budowaniu poczucia własnej wartości.

W sieci znajdziemy coraz więcej postów udostępnianych przez influencerki, które włączyły się w kampanię #PięknoBezFiltra. Są to między innymi Janina Bąk (Janina Daily), Anna Kęska (Ania Maluje), Ola Żebrowska czy Anna Sudoł.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail