X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nie czytałeś? Nie udostępniaj! Oto nowy monit ostrzegawczy od Facebooka

Gigant mediów społecznościowych testuj specjalny monit ostrzegawczy. Będzie on pojawiał się zawsze, gdy użytkownik postanowi udostępnić link, w który sam nie kliknął.

Nie czytałeś? Nie udostępniaj! Oto nowy monit ostrzegawczy od Facebookaźródło: shutterstock.com

reklama


Facebook zainspirował się Twitterem i postanowił wdrożyć rozwiązanie mające na celu zaprzestanie przekazywania fake newsów. Okazuje się bowiem, że już niebawem, za każdym razem gdy zechcemy udostępnić tekst, którego nie czytaliśmy, gigant mediów społecznościowych wyśle nam odpowiedni monit ostrzegawczy.

Monit ostrzegawczy Facebooka

Informacje o monitach Facebook umieścił na swoim profilu na Twitterze. Tym samym zaznaczył, że opcja ta jest obecnie w fazie testów, wyjaśniając krótko sposób jej działania. Gdy tylko monit zostanie wdrożony, każdy kto będzie chciał udostępnić link, którego nie otworzył, zobaczy treść zachęcającą do zapoznania się z treścią, zanim przekaże ją dalej.

Co ciekawe, to już nie pierwszy monit wprowadzony przez Facebooka. Jakiś czas temu bowiem, został również wprowadzony monit ostrzegawczy przed udostępnianiem artykułów starszych niż 90 dni. Ma to na celu zaprzestanie działań wywołujących dyskusję na nieaktualne tematy.

Czy taki monit będzie skuteczny?

To pytanie zadawali sobie specjaliści w momencie, gdy podobny monit wprowadził Twitter. Ten, widząc zakłopotanie i obawy o brak skuteczności, kilka miesięcy później opublikował następujący post.

Jak widzimy, po wprowadzeniu tego monitu, użytkownicy otwierali artykuły o 40% częściej. Gdyby podobną zależność zaobserwował Facebook, być może przełożyłoby się to również na udostępnianie fake newsów. Tym bardziej, że to właśnie na tych dwóch serwisach jest największy przepływ informacji. Gdy zatem użytkownicy sprawdzą zawartość linku, mogą w ostateczności cofnąć się przed chęcią jego przekazania dalej. I być może w końcu przestaniemy udostępniać clickbaity, a zaczniemy interesować się naprawdę wartościowymi treściami.

 

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail