reklama
Oddech TikToka na karku najwyraźniej dość mocno poczuł YouTube. Widać to chociażby po zmianach jakie w ostatnich dniach wprowadziła platforma wideo, aby pomóc twórcom w tworzeniu bardziej angażujących treści. Tym razem ponownie wykorzysta w tym celu statystyki.
YouTube z nowymi wskaźnikami
Niedawno YouTube wprowadził dla twórców statystyki w celu możliwości wglądu w poszczególne reakcje odbiorców na umieszczane przez nich filmy. Pomagały im one zobaczyć gdzie widzowie angażują się bardziej, a gdzie w ogóle rezygnują z zapoznawaniem się z dalszymi elementami treści.
Dla serwisu YouTube jest to jednak za mało. Dlatego teraz postanowił jeszcze bardziej uściślić te analizy, a w związku z tym, twórcy będą mogli dokonywać szerszych pomiarów, poszczególnych segmentów klipów. Oprócz danych na temat wyłączania wideo, platforma pokaże także najpopularniejsze momenty w wideo, obejrzenie wstępu, pominięcia oraz najważniejsze momenty.
W powyższym filmie, możemy więc usłyszeć, że YouTube stara się pokazać twórcom takie momenty w filmie, które zdecydowanie wpłyną na lepszą oglądalność w przyszłości. Twórca dokładnie bowiem będzie w stanie przeanalizować poszczególne fragmenty filmu, a następnie zdecydować co według niego powinno zostać poprawione.
W czym to może pomóc?
Przede wszystkim w zwiększeniu zaangażowania. Twórcy będą mogli również lepiej kreować swoje przyszłe treści, aby ich odbiorcy chętniej się z nimi zapoznawali. Odbiorcy zaś, poczują się rozumiani przez swoich ulubionych autorów treści. Zatem na końcu, jeżeli twórcy dobrze wykorzystają nową opcję, mamy sytuację win-win.
Trzeba przyznać, że opcja zaproponowana przez YouTube jest bardzo ciekawa. Przede wszystkim przez wzgląd na informacje jakie użytkownik będzie mógł przeanalizować samodzielnie. To może zachęcić do pozostania na platformie twórców, ale także przyciągnąć nowych lub tych, którzy już kiedyś próbowali swoich sił na YouTube.