reklama
Kilka dni temu świat obiegła informacja, że marka H&M planuje wkroczyć do wirtualnego świata metaverse. Niestety, gigant odzieżowy zdementował te plotki. Jednocześnie marka nie zaprzeczyła, że takie rozwiązanie może mieć miejsce w przyszłości. Oto co wiemy w tej sprawie.
Współpraca czy jej brak?
Kilka dni temu, świat obiegła informacja, jakoby globalna marka odzieżowa miała podjąć współpracę z Ceek, a tym samym wkroczyć do wirtualnego świata metaverse.
Shopping in the #metaverse with $CEEK
Concept VR store presented to @hm by #CEEK Creating mainstream use cases for $CEEK + scaling #Virtualreality beyond games. #VRAPP #CEEKVR #NFT #VR #CEEKVenues
👉🏽 More at https://t.co/oAvCTgp2Bk pic.twitter.com/OI4BFkyUAw— Ceek (@CEEK) December 7, 2021
Dzięki takiemu podejściu do sprzedaży, klienci mogliby zamawiać ubrania, które zobaczą w wirtualnym sklepie, a także się po nim przemieszczać. Następnym krokiem byłby ich odbiór w sklepach fizycznych. Całość brzmi niezwykle interesująco. Natomiast H&M nie potwierdził tego doniesienia. Jednak nie zaprzeczył takim działaniom w przyszłości. W rezultacie okazało się, że cała sytuacja była nieco opatrznie zrozumiana przez media i użytkowników. Ogromna sieć odzieżowa przyznała bowiem, że na ten moment nie podjęła współpracy z Ceek, a w najbliższym czasie nie rozważa otworzenia sklepu w metaverse.
Sytuacja musiała okazać się jednak nieco niekomfortowa dla Ceek, który ponownie wyjaśnił, że poprzednie posty w tej sprawie były jedynie ogłoszeniem propozycji złożonej sieci H&M. A te zaś, miały odbyć się w ramach planowanej współpracy.
Hi Ceekers🤩 As stated in post below, the @hm store in the #Ceek #metaverse was just a concept that was presented to H&M and not an actual virtual store yet. We are in discussions with people at H&M to make this a reality, but this is not something that’s a reality as of now. https://t.co/TEmNpoF0Ki
— Ceek (@CEEK) January 3, 2022
Czy tak będzie wyglądała przyszłość?
W przypadku metaverse możemy tak naprawdę mówić już nie o przyszłości, a teraźniejszości. Zmiany dzieją się tak naprawdę na naszych oczach. Prawdopodobnym jest również to, że przypuszczenia Ceek odnośnie H&M również znajdą swoje odzwierciedlenie w przyszłości. Potwierdzeniem może być także to, co obecnie dzieje się w obrębie marki. W październiku bowiem rozpoczęła ona współpracę z platforma modowa Iablaco w Mitte Garten, umożliwiając tym samym klientom usługi wynajmu ubrań, rezerwacji itd. I to wszystko za pomocą jednego kliknięcia, w nowej platformie. Na dalszych etapach ubrania te zostają zwaracane do berlińskiego sklepu, gdzie są czyszczone i przygotowywane dla następnego klienta.
Cyfryzacja i takie rozwiązania są więc obecnie nierozerwalnym elementem działania każdego biznesu. A marki odzieżowe, czego doskonałym przykładem jest H&M, mają tu naprawdę całkiem spore pole do popisu.