X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Poznajcie trendy kształtujące kulturę na TikToku w 2022 roku

W jaki sposób marki mogą zyskać uwagę odbiorców na TikToku? Poznajcie najważniejsze trendy kształtujące kulturę medium w 2022 roku.

Poznajcie trendy kształtujące kulturę na TikToku w 2022 rokuźródło: shutterstock.com

reklama


Już ponad miliard użytkowników na całym świecie poszukuje na TikToku rozrywki, dzieli się codziennymi radościami, uczy nowych rzeczy i dyskutuje na ważne społecznie tematy. Platforma przeanalizowała, które kategorie treści cieszą się największą popularnością i jakie trendy będą kształtowały kulturę na TikToku w 2022 roku. Raport TikTok What’s Next zawiera także pakiet case studies i szereg wskazówek, które ułatwią reklamodawcom prowadzenie kampanii i osiąganie imponujących wyników.

O raporcie

Raport TikTok What’s Next 2022 to pogłębiona analiza trendów, które będą napędzały TikToka w 2022 roku, wpływając na świat marek. Globalnemu opracowaniu towarzyszy 20 lokalnych raportów dotyczących poszczególnych rynków i regionów świata. Opracowanie obejmuje przegląd najpopularniejszych kategorii treści, studia przypadków pomocne w zidentyfikowaniu sposobów na osiągnięcie reklamowego sukcesu na TikToku oraz wskazówki dla marek poszukujących inspiracji.

„Raport „TikTok What’s Next 2022” to szerokie spojrzenie na trendy, które napędzają światowy sukces naszej platformy i obecnych na niej marek. Od ewolucji dźwięku, poprzez hashtag #TikTokMadeMeBuyIt po partnerstwa z twórcami – firmy różnej wielkości mają wiele sposobów, aby twórczo angażować naszą społeczność i osiągać wyniki dzięki kreatywnym i autentycznym treściom wpisującym się w kulturę platformy. Zapowiada się kolejny ekscytujący rok na TikToku i chcemy uchylić rąbka tajemnicy na temat tego, co nas czeka” – mówi Sofia Hernandez, Global Head of Business Marketing for TikTok

Najważniejsze trendy kształtujące kulturę TikTok w 2022 roku

Community commerce

Autorzy raportu podkreślają, że świat rozrywki i handlu ściśle się ze sobą splotły, a trend community commerce, związany z handlem społecznościowym – przebojem zdobył świat. Dzięki temu TikTok już dziś jest platformą służącą konsumentom do odkrywania produktów i marek, kształtującą nowe trendy zakupowe i inicjującą dyskusję na temat nowych, a także tych nieco zapomnianych produktów.
Z badania „TikTok Marketing Science Global Community and Self-Expression Study 2021” wynika, że użytkownicy TikToka 73% częściej odczuwają głębszy związek z markami, z którymi wchodzą w interakcję na TikToku niż ma to miejsce na innych platformach. Co więcej wyniki badania „Holiday Shopping Behavior Custom Research” wskazują, że aż 67% użytkowników platformy twierdzi, że TikTok zainspirował ich do zakupów, nawet jeśli początkowo nie mieli ich w planach.
Autorzy raportu podkreślają, że trend community commerce będzie dalej ewoluował i dopóki komunikacja sprzedażowa marek będzie wiązała się z rozrywką, TikTok nadal będzie tworzył rozwiązania, które pomogą marketerom przekształcić zainteresowanie użytkowników w działania prowadzące do zakupu w świecie rzeczywistym.

Ewolucja dźwięku

Tańcząca dziewczyna w słuchawkach.

źródło: unsplash.com

Dźwięk to integralna część TikToka, który zmienił sposób opowiadania historii. Piosenki, które zyskują popularność na platformie to zarówno utwory utytułowanych artystów, jak i wschodzących gwiazd prezentujących style i gatunki tak różnorodne jak społeczność platformy.
Autorzy raportu zwracają uwagę, że muzyka popularna na TikToku zyskuje fanów także poza nim. Z badania „TikTok Marketing Science Power of Sound”, wynika, że aż 88% użytkowników platformy podkreśla, że dźwięk ma kluczowe znaczenie w doświadczaniu TikToka. Silny związek TikToka i obecnej na platformie muzyki sprawia, że średni czas oglądania video wzrasta, a użytkownicy są mniej skłonni do przewijania treści. Muzyka wpływa także pozytywnie na doświadczenie korzystania z aplikacji.
Wyniki badania „TikTokMarketing Science European Music in Ads Research” pokazują, że muzyka instrumentalna pozytywnie wpływa na rozpoznawalność marki, podczas gdy R&B, pop i rap budują jej bardziej pozytywny odbiór. Muzyka tworzona specjalnie na potrzeby platformy TikTok generuje większe zaangażowanie i przekłada się na większą liczbę udostępnień. W 2022 r. marki, które będą budowały swoją komunikację na przyciągających uwagę i unikatowych wrażeniach dźwiękowych mają większą szansę, by podbić serca społeczności TikToka.

Siła kreatywności twórców

Wśród twórców obecnych na TikToku są odważne osobowości, eksperci od kultury, twórcy trendów i pionierzy, którzy umożliwią markom prowadzenie kampanii i osiąganie imponujących wyników. Badanie „TikTok Marketing Science European proprietary creative analysis 2021” wykazuje, że współpraca z twórcami TikToka podnosi wskaźniki oglądalności reklam na platformie aż o 193%, a treści marek powstałe dzięki współpracy z twórcami zwiększają o 27% wskaźnik zapamiętywania reklamy. Te dane potwierdzają sami użytkownicy. Jak wynika z badania „TikTok Marketing Science Native vs Creative Advertiser Content Research” – 62% społeczności TikToka twierdzi, że twórcy znacząco pomagają markom w nawiązaniu kontaktu z konsumentami.
Dlaczego angażowanie twórców jest tak skuteczne? Autorzy raportu podkreślają, że to właśnie twórcy, którzy funkcjonują na co dzień na platformie, mają najlepsze wyczucie aktualnych trendów. Najlepiej rozumieją także potrzeby i oczekiwania swojej unikalnej społeczności, co pozwala im tworzyć angażujące treści.

Jako TikTok, aktywnie wspieramy marki w planowaniu drogi do realizacji celów biznesowych na naszej platformie. W 2022 będziemy rozwijać kolejne sposoby włączenia różnorodnego ekosystemu twórców TikToka i ich niesamowitej kreatywności w działania marek. Prognozy dalszego wzmacniania trendów opisanych w TikTok What’s Next 2022 report – od rozwoju community commerce, po zwiększenie roli twórców w autentycznej komunikacji marek na TikTok – sprawiają, że reklamodawcy nigdy nie mieli lepszej okazji na rozpoczęcie działań na platformie TikTok – mówi Rafał Drzewiecki, Head of Marketing, Central Europe, TikTok.

 

źródło: informacja prasowa

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail