Artykuł sponsorowany
Kampania PR dla pierwszego majora Dota 2 organizowanego przez WePlay Esports, flagową firmę grupy esportowej WePlay Holding, przyniosła firmie zwycięstwo w kategorii Wewnętrzny Zespół Roku. WePlay AniMajor przeszedł do historii esportu jako pierwszy major Dota 2 o tematyce anime i jeden z najlepszych eventów esportowych doby pandemii.
WePlay AniMajor odbył się w czerwcu 2021 roku, na długo przed rosyjską inwazją na Ukrainę na pełną skalę, w esportowym sercu Ukrainy – WePlay Esports Arena Kyiv. Kijowska arena gościła najlepsze na świecie drużyny Dota 2 i zapewniła niesamowite wrażenia dla widzów transmisji.
Według Esports Charts turniej WePlay AniMajor stał się najpopularniejszym majorem Dota 2 pod względem liczby godzin oglądania (35+ milionów godzin). Liczba ta nie obejmuje chińskich platform nadawczych. W ostatnim dniu turnieju oglądało go ponad 645 tysięcy widzów.
Zespół organizatorów przygotował dekoracje, które nie miały sobie równych. Zbudowana została scena o głębokości 45 metrów i dwie 11-metrowe postacie Monkey King i Juggernaut z Dota 2, aby oszołomić widzów online. Cały proces stworzenia atmosfery anime na turnieju potrwał około 4500 godzin.
Z kolei ekipa WePlay ds. komunikacji zrobiła wszystko, by opowiedzieć historię WePlay AniMajor całemu światu. W rezultacie o WePlay AniMajor wspomniały media z 44 krajów, które napisały ponad 1600 publikacji, wiadomości i aktualizacji o tym wydarzeniu, a także zamieściły link do niego. Według danych PR-narzędzia CoverageBook materiały o WePlay AniMajor obejrzało ponad 48,9 miliona osób.
Cały zakres prac — od opracowania strategii do jej wdrożenia — zespół wykonał samodzielnie, bez wsparcia zewnętrznych konsultantów czy agencji. Sukces ten jest rezultatem głębokiego rozumienia specyfiki esportu, osobistej interakcji członków zespołu z przedstawicielami prasy, a także wcześniej zbudowanego wśród dziennikarzy zaufania. Szczególne znaczenie miał stopień zaangażowania w projekt zespołu profesjonalistów, którzy potrafią szybko podejmować właściwe decyzje i są gotowi brać na siebie odpowiedzialność.
Davos Communications Awards 2022 wysoko ocenił wysiłek zespołu WePlay Holding ds. PR i komunikacji włożony w tę kampanię i przyznał WePlay Esports złotą nagrodę.
WePlay AniMajor stał się jednym z najważniejszych kamieni milowych dla naszej firmy i całej branży esportowej. Zwłaszcza dział PR i komunikacji wspólnie z zespołem marketingu esportowego dołożył wszelkich starań, aby ten event wykroczył poza środowisko esportowe. Dlatego z pewnością zdobył on serca fanów Dota 2 jako nieszablonowe wydarzenie, które nie ma sobie równych – mówi Alena Dalskaya-Latosiewicz, dyrektor ds. komunikacji w WePlay Holding.
Davos Communication Awards jest organizowany przez World Communications Forum Association we współpracy z CISION i DHL. Konkurs ten honoruje wyjątkową pracę specjalistów z dziedziny public relations i komunikacji z całego świata. Do udziału zapraszane są agencje, zespoły wewnętrzne i pojedyncze osoby z każdego sektora, aby świętować i pokazać zawodową doskonałość w tym niełatwym roku.
Pełna lista laureatów 2022 roku jest dostępna tutaj.
Artykuł sponsorowany