X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Rozwiń swój e-commerce krok po kroku i działaj prężnie w sprzedaży internetowej (raport)

Jak rozpocząć przygodę z e-commerce? Co uwzględnić przy rozwoju sklepu internetowego? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszej najnowszej publikacji.

Rozwiń swój e-commerce krok po kroku i działaj prężnie w sprzedaży internetowej (raport)Raport Rozwiń swój e-commerce krok po kroku

reklama


Chyba nikt nie ma wątpliwości, a różnorodne raporty branżowe i badania temu dowodzą – pandemia przyspieszyła rozwój rynku e-commerce. Brak możliwości dokonywania zakupów stacjonarnie wynikający z kwestii bezpieczeństwa sprawił, że coraz więcej osób – chcąc czy nie chcąc – zaczęło przekonywać się do zakupów internetowych, a właściciele sklepów i marek, również tych mniejszych, rozpoczęli swoją przygodę ze sprzedażą internetową.

Zmiana zachowań konsumenckich spowodowała, że pojawia się coraz więcej sklepów internetowych. I choć zakupy stacjonarne są już możliwe, widzimy, że chętnie dokonujemy ich z poziomu fotela, podczas oglądania serialu czy w towarzystwie kawy lub z innego, dowolnego miejsca na świecie. Cóż zrobić, gdy użytkownicy preferują taki styl zakupów? Gdy mówimy o taki zagadnieniach takich jak m-commerce, live commerce, social commerce czy showrooming?

W naszym najnowszym raporcie zatytułowanym „Rozwiń swój e-commerce krok po kroku” przeprowadzamy Cię przez różne etapy podróży w świat e-commerce. Począwszy od podstaw dotyczących założenia sklepu internetowego, wybór serwera, aspekty administrowania sklepem internetowym czy kwestie logistyki, przez zagadnienia związane z SEO, analityką, automatyzacja różnych procesów po obsługę klienta w social media i promocję e-sklepu.

Z udziałem ekspertów odpowiadamy na nurtujące pytania i przekazujemy wskazówki, które będą pomocne dla wszystkich wkraczających w świat e-commerce lub rozwijających swój już działający sklep internetowy.

Raport SocialPress

Z raportu dowiesz się:

  • jak wybrać serwer dla sklepu internetowego?
  • o jakich aspektach administrowania należy pamiętać?
  • dlaczego tak ważne jest SEO sklepu internetowego?
  • co analizować i dlaczego warto to robić?
  • jak wybrać dostawcę?
  • o czym pamiętać w kwestii płatności?
  • jak zabezpieczyć się w kwestii zwrotu?
  • jakie możliwości daje automatyzacja marketingu?
  • jak poprawnie dobierać słowa kluczowe?
  • jak obsłużyć klienta w social mediach?
  • jak promować sklep w sieci?

Przeczytasz także wywiad z Jakubem Dwernickim,  założycielem i prezesem notowanej na głównym parkiecie GPW Grupy R22 SA, której częścią jest dostarczająca narzędzia wspierające rozwój biznesów w internecie spółka cyber_Folks SA. W publikacji znajdziesz również słowniczek e-commerce.

1, 2, 3 – start!

Istotną decyzją przy uruchamianiu sklepu internetowego jest wybór technologii. SaaS, sprzedaż na Allegro, platforma sklepowa typu WooCommerce czy Prestashop, czy może własna platforma? Każde z tych rozwiązań ma swoje mocne strony, o których piszemy w pierwszym artykule naszego raportu. Z kolei w drugi materiale ekspercki z cyber_Folks, Artur Pajkert i Katarzyna Węgiel, podpowiadają, jak dobrze wybrać serwer dla sklepu internetowego, jak ważny jest czas ładowania strony, bezpieczeństwo serwera czy siła pierwszego wrażenia.

Checklista

Wybór samej technologii, która pomoże nam w prowadzeniu sprzedaży internetowej, to nie wszystko. Kasa fiskalna, obsługa płatności, regulamin e-sklepu oraz ochrona danych osobowych – przed rozpoczęciem sprzedaży należy zadbać o wiele kwestii. To między innymi wybór operatora płatności internetowych, przygotowanie regulaminu i polityki prywatności czy dostosowanie do dyrektywy Omnibus. W naszym raporcie przybliżamy te zagadnienia, a eksperci – radcy prawni – podpowiadają, jak zadbać o kwestie prywatności w e-sklepie, jak zabezpieczyć się w kwestii zwrotów, a także wskazują 5 najczęściej popełnianych błędów przy konstruowaniu regulaminu e-sklepu. Warto o tym wiedzieć!

W drodze do klienta

Przewagą zakupów online jest to, że klient może wykonać je z dowolnego miejsca, o dowolnej porze i zostaną one dostarczone w dowolne miejsce. Dbałość o kwestie związane z logistyką jest więc bardzo ważna dla obu stron. Zanim zakupiony produkt trafi do klienta, przed właścicielem sklepu internetowego stoi szereg wyzwań związanych z wyborem modelu prowadzenia handlu, dostawcy, zadbanie o integracje czy kwestię opakowań. Co więcej, jak wynika z raportu „Odpowiedzialny e-commerce 2021”, zanim użytkownicy dokonają zakupu, coraz częściej zwracają uwagę na politykę zwrotów e-sklepu (52%) oraz na to, jak wygląda proces reklamacji (50%). Jak zapewnić klientowi jak najlepsze doświadczenia z nimi związane? O powyższych aspektach piszemy w artykule „W drodze do klienta, czyli logistyka w e-commerce”.

Kobieta na fotelu ze smartfonem

źródło: unsplash.com

SEO i analityka internetowa

Opisy, frazy kluczowe, dobre tytuły, zoptymalizowane grafiki – co ma kluczowe znaczenie przy pozycjonowaniu sklepu internetowego w Google? Jak zdobyć ruch w e-sklepie? Jakich błędów w SEO sklepu internetowego nie popełniać? Jakim wskaźnikom przyglądać się w kontekście analityki? Sesje, zdarzenia, rejestracje czy transakcje – co monitorować? To istotne pytania, na które wspólnie z ekspertami odpowiadamy w naszej publikacji. 

Automatyzacja

Marketing automation daje wiele możliwości w kontekście dotarcia do nowych klientów czy ratowania porzuconych koszyków. Dostępnych jest wiele rozwiązań, które będą przydatne nie tylko dla dużych e-commerców, ale i sprawdzą się na każdym etapie lejka sprzedażowego, także w przypadku mniejszych e-sklepów. Sprawdź w naszym artykule i wypowiedziach ekspertów, co możesz zyskać dzięki automatyzacji marketingu.

wózek sklepowy

źródło: shutterstock.com

Customer service i promocja e-sklepu

Social media pozwalają nam na komunikację, dostarczają rozrywki, inspirują, ale i mogą stanowić kanał zakupowy czy miejsce obsługi klienta. Dla wielu z nas serwisy społecznościowe są łatwą formą kontaktu, nie tylko ze znajomymi, ale i z markami czy e-sklepami. Wysłanie wiadomości czy pozostawienie komentarza z pytaniem o produkt lub opinią jest powszechne, a konsumenci oczekują sprawnej odpowiedzi na przekazane zapytanie. Jak wówczas zachować się będąc sprzedawcą internetowym, aby komunikacji w tej przestrzeni była spójna? Przybliżamy to zagadnienie w naszym artykule „Customer service – czyli jak obsłużyć klienta sklepu w social mediach, aby był zadowolony”.

Dziękujemy wszystkim ekspertom, którzy zechcieli zabrać głos i udzielić wartościowych wypowiedzi! W naszym raporcie znajdziecie porady i wskazówki m.in. od Prezes Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, radców prawnych, przedstawicieli agencji, oprogramowań i platform dla e-commerce czy ekspertów bankowości i innych specjalistów.

Partnerem merytorycznym raportu jest cyber_Folks.

Patronami publikacji są Izba Gospodarki Elektronicznej, Business Centre Club oraz Stowarzyszenie Content Marketing Polska.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail