Artykuł sponsorowany
Chcąc skutecznie rozkręcić swój biznes, musisz zacząć zwiększać widoczność swojej marki w sieci. Ten proces przyniesie szereg korzyści: pozyskasz nowych klientów, dotrzesz do odbiorców, zaczniesz osiągać zyski i będziesz rozwijać usługi. W dłuższej perspektywie czasu zbudujesz wartość marki, a więc także zaufanie odbiorców. Tak właśnie wygląda pozycjonowanie stron www. Dlaczego to niezbędnik każdej osoby, która chce maksymalizować sprzedaż? Podpowiadamy.
Na czym polega pozycjonowanie stron?
To szereg różnych działań, które mają na celu zwiększenie lub utrzymanie widoczności strony internetowej oraz słów kluczowych w wynikach wyszukiwań. To również zwiększenie ruchu w obrębie samej strony www. Proces ten jest rozłożony w czasie, a działania realizuje się według wcześniej ustalonego planu.
Pozycjonowanie stron www można podzielić na dwie dziedziny: pozycjonowanie lokalne, które pozwoli zwiększyć zauważalność strony www wśród klientów znajdujących się w obrębie siedziby – na przykład miasta, powiatu, gminy, a nawet województwa. Wykorzystuje się do tego stronę internetową, ale także Google Moja Firma. Takie działania świetnie sprawdzą się na przykład dla lokali usługowych (zakładów fryzjerskich, kosmetycznych itp.), siłowni, lub restauracji.
Druga dziedzina to pozycjonowanie sklepów internetowych (obszar e-commerce), gdzie poprawia się pozycję słów kluczowych i ściąga uwagę potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie stron internetowych to korzyści bez względu na wielkość Twojego biznesu
Nie da się ukryć, że pozycjonowanie stron www to jeden z ważniejszych motorów, napędzających biznes w sieci. Jak podaje The Business Research Company, w samym USA marki wydały około 47,5 miliarda dolarów na działania mające związek z SEO (2020 rok). A co Ty możesz uzyskać, zwracając się specjalistów z agencji Ministerstwo Reklamy?
- Strona staje się widoczna w Google
Zwiększając swoją widoczność w wyszukiwarce, docierasz do nowych klientów, a więc twoja działalność będzie stopniowo rosnąć. Dla przykładu, amerykańska branża turystyczna i hotelarska uzyskuje aż 40% swoich przychodów właśnie z wyników wyszukiwania w Google (dane za BrightEdge).
- Marka zyskuje rozpoznawalność
Warto mieć to na uwadze już od początku. Lepsze wyniki wyszukiwania sprawiają, że firma staje się wartościową marką, która będzie polecana przez klientów. To proces długotrwały i czasochłonny, na który składają się różne działania: pozycjonowanie stron, aktywność w social mediach, komunikacja z klientami i oczywiście – wysoka jakość usług i towarów.
- Osiągniesz przewagę nad konkurencją
To ważne, bo konkurencja nie śpi, a każda nisza prędzej czy później przestaje być czymś unikalnym. Warto być o krok przed innymi, zwłaszcza że budowanie widoczności w wynikach Google wymaga czasu. Gdy jednak uda się to osiągnąć – przekonasz się, że to bardzo opłacalne. Według raportu marki HubSpot, 75% ankietowanych marketingowców wskazuje SEO oraz pozycjonowanie stron www jako narzędzie, które pozwala realizować zamierzone przez klienta cele.
- Pozycjonowanie stron www równa się oszczędności
Budżet, jaki przeznaczysz na pozycjonowanie stron może być elastyczny – to Ty wybierasz pakiet i zawarte w nim możliwości. Ta forma reklamy jest wyjątkowo skuteczna i na pewno przyniesie rezultaty. Według amerykańskiej agencji Terakeet SEO i pozycjonowanie mogą obniżyć koszt pozyskania klienta średnio o 87,41%.
Dla kogo pozycjonowanie stron www będzie wskazane?
Dla każdej osoby, która rozwija swój biznes i chce zdobywać klientów poprzez sieć www. Branża, wielkość firmy nie mają tu znaczenia, bo dzisiaj każdy ma szansę zaistnieć w Google i czerpać z tego korzyści. Trzeba pamiętać, że samo stworzenie nowoczesnej i atrakcyjnej strony internetowej oraz obecność w social mediach to za mało. Działania związane z pozycjonowaniem pomagają osiągać zamierzone cele, a prowadzone regularnie przyniosą zyski. Pozycjonowanie stron internetowych to stosunkowo niedroga reklama, za to na pewno skuteczna.
Artykuł sponsorowany