reklama
2024 rok w influencer marketingu to czas intensywnych zmian. Eksperci z agencji Group One, Havas Play – Havas Media Network, More Bananas, Golden Submarine, oS3, VML Poland, Altavia Kamikaze + K2 oraz ASAP&ASAP podsumowują najciekawsze kampanie z udziałem influencerów, które zdominowały ten rok, zarówno w Polsce, jak i za granicą.
#MainCharacterEra – Deichmann x GENZIE
Deichmann w kampanii z Genzie skutecznie połączył modę z aktualnymi trendami, sięgając po estetykę Y2K i inspirowany raportem Pinteresta motyw „Make It Big!”. Grupa influencerów z Genzie – kolektywu założonego przez Friza i doskonale znanego młodszemu pokoleniu – zaprezentowała modele butów marki w sesji zdjęciowej z wykorzystaniem obiektywu Fish Eye, nawiązując do konceptu bycia „głównym bohaterem”.
Wyświetl ten post na Instagramie
Aleksandra Farenholc, Social Media & Content Specialist w Group One
Kampania Deichmann x Genzie to świetny przykład perfekcyjnego dopasowania influencerów do grupy docelowej. Wykorzystując trend „Make It Big!” z raportu Pinteresta, marka celuje w młodszych odbiorców, prezentując modę przez pryzmat estetyki Y2K. Siódemka influencerów z Genzie, ubrana w buty Deichmann, staje się bohaterami kampanii, a dzięki zastosowaniu obiektywu Fish Eye, buty zyskują centralne miejsce w stylizacjach. Komunikacja podkreśla ideę bycia „Main Character” swojego życia, co rezonuje z wartościami i aspiracjami młodego pokolenia. Kampania świetnie angażuje odbiorców na Instagramie, TikToku i YouTube, łącząc modę z autentycznymi emocjami.
#OviMiToZrobi – Philips
Philips Home Living Polska przeprowadził na Instagramie akcję #OviMiToZrobi, promując air fryer’a za pomocą humorystycznych filmów bazujących na koncepcji FOOH. W materiałach wideo z udziałem influencerów, takich jak Mateusz Glen i Zosia Zborowska, air fryer odgrywał główną rolę w zabawnych, przerysowanych scenach – w jednej z nich air fryer sunął po warszawskich torowiskach, zastępując tramwaj.
Wyświetl ten post na Instagramie
Karolina Mrowiec, Senior Social Media Specialist w More Bananas
W tym wypadku filmy tworzone przez twórców to jedno – okraszone dużą dozą specyficznego humoru, pozwalając influencerom, takim jak m.in. Mateusz Glen czy Zosia Zborowska na stworzenie treści ich językiem i z własnymi insajdami. Ciekawostką wyróżniającą jednak projekt są dedykowane wideo z ich udziałem, które pojawiły się na profilu Philipsa. Wyrwane z życia historie dopieszczone zostały kreatywnym wykorzystaniem FOOH (lub animacji, które je naśladują, bo w tym wypadku doskonale wiemy, że realizacje nie pojawiłyby się w rzeczywistości. Choć z drugiej strony – kto bogatemu zabroni?)
Dzięki temu zabiegowi (do jakiekolwiek kategorii go nie zaliczymy), produkt został naturalnie wyeksponowany w historiach, pomimo niestandardowego użycia. Za to z pewnością zapadając w pamięć! Szczerze? Chętniej sięgnę po produkt zareklamowany przez influ w ten sposób, niż prezentowany na pięknym zdjęciu i wybitnym filmie, ale w kompletnie oderwanym kontekście (jak płyny do prania słuchające bajek – wszyscy doskonale kojarzymy o co chodzi).
Michael CeraVe – CeraVe
Michael Cera, aktor o wyjątkowym poczuciu humoru, postanowił zaskoczyć nowojorskich przechodniów, rozdając torby pełne kremów CeraVe. W trakcie tej niecodziennej akcji Cera podpisywał opakowania, co przyciągnęło uwagę zarówno mediów, jak i przypadkowych świadków. Choć cała sytuacja mogła wydawać się spontanicznym wybrykiem, w rzeczywistości była częścią starannie zaplanowanej kampanii marki. Kampania miała na celu zaprezentowanie Cery jako twarzy marki przed jej dużym debiutem reklamowym w Super Bowl.
Małgorzata Słychań, Influencer Relations Head w VML Poland
Kampania „Michael CeraVe” z aktorem Michaelem Cerą to przykład, że marka z przeładowanej konkurencją kategorii skincare może wybić się z clutteru i zbudować ogromny buzz i excitement wśród konsumentów. W komunikacji wykorzystano internetowe plotki dotyczące podobieństwa nazw „Cera” oraz „CeraVe”, aby zbudować intrygę o tajemniczym dealu aktora. Marka wplątała w dyskusję influencerów nie tylko z kategorii beauty, ale rozrywki i kultury, angażując miliony fanów w komentowanie kolejnych poczynań Michaela i podsycając spekulacje.
Cera, mimo braku aktywności w mediach społecznościowych, stał się „fałszywą twarzą” marki, co wywołało ogromny szum w sieci. Punktem kulminacyjnym był spot pełen absurdalnego humoru z aktorem wyemitowany w trakcie finału Super Bowl, obalający plotki, że celebryta tworzy ten brand, by w finale wybrzmiało, że tworzą ją naukowcy. Efekt: 30 miliardów impresji, 25% wzrostu sprzedaży.
Zasąsiadujmy się – Milka
Milka w kampanii „Zasąsiadujmy się” postawiła na budowanie relacji sąsiedzkich w nietypowy sposób. Marka celowo wysłała ponad 100 tysięcy paczek czekolady na niewłaściwe adresy, zachęcając odbiorców do przekazania ich prawowitym właścicielom. W środku znajdowały się dwie czekolady – jedna dla odbiorcy, druga do podzielenia się z sąsiadem. Do akcji dołączyli influencerzy, którzy przekazywali paczki swoim sąsiadom i zachęcali odbiorców do dołączenia do akcji.
Wyświetl ten post na Instagramie
Jan Kaźmierczak, Senior Creative Strategist w Havas Play, Havas Media Network
Kampania marki Milka to świetny przykład, jak mądrze wykorzystać influencerów do budowania pozytywnych emocji i wzmacniania relacji między ludźmi. Tym, co wyróżnia działania influencerskie nie jest tutaj zwykłe postawienie nacisku zwiększenie zasięgu akcji, ale przede wszystkim pokreślenie kontekstu, w którym każdy z nas może zobaczyć się w roli dobrego sąsiada.
Poprzez swoje działania, influencerzy w naturalny sposób pokazali, że drobne gesty mogą być inspirujące, a dzięki mechanice aktywacji, która zmusiła ich do wyjścia ze strefy komfortu, powstały autentyczne i szczere relacje w SoMe, dzięki którym przekaz kampanii stał się jeszcze bardziej osobisty.
Influencerzy stali się prawdziwymi ambasadorami idei, a nie tylko przekaźnikami treści reklamowych, co w natłoku generycznych kampanii realizowanych „taśmowo” przez influencerów, pozwoliło marce wyróżnić się i zbudować wiarygodność, zachęcającą ludzi do udziału w akcji.
Give Limitless Possibilities – Barbie
Z okazji 65-lecia marka Barbie zainicjowała kampanię „Give Limitless Possibilities”, która miała na celu zainspirowanie dorosłych do ofiarowania młodym dziewczynkom nieograniczonych możliwości. Kampania stawiała ważne pytanie: „Co byś dał dzieciom w swoim życiu, gdybyś mógł dać im cokolwiek?”. Barbie podkreśliła, że najcenniejszym darem, jaki można im ofiarować, jest przestrzeń do rozwoju – pełna ciekawości, wyobraźni, pewności siebie i wiary we własny potencjał.
Kamila Piotrowska, Social Media Manager w Altavia Kamikaze + K2
Stworzona z okazji 65. urodzin Barbie to kolejna kampania wspierająca młode dziewczęta w budowaniu pewności siebie i realizowaniu swoich marzeń. Zaangażowanie do kampanii koszykarki i influencerki, Sue Bird (prawie 800 tys. obserwujących na Instagramie!), która została Barbie Role Model, było idealnym pomysłem – nikt tak dobrze, nie powie o budowaniu pewności siebie i wykorzystywaniu nieskończonych możliwości, jakie daje nam życie, jak zawodowy sportowiec, który na swojej drodze musiał pokonać wiele przeciwności losu, aby dojść na swój szczyt, prawda?
Reach Your Happy Place – Oriflame
Oriflame po raz pierwszy wkroczyło na Twitcha z kampanią „Reach Your Happy Place”, angażując siedmiu topowych streamerów. Paulina Gorczyńska, Dominika Nguyen Van, Dawid Bączkowicz i inni prezentowali produkty marki w unboxingach na żywo. Widzowie mogli dołączyć do Klubu Oriflame, zyskując zniżki na start i cashback na kolejne zakupy. Kampania celnie trafiła w społeczność graczy, łącząc świat beauty z gamingiem.
Karolina Mrowiec, Senior Social Media Specialist w More Bananas
Decyzja marki beauty o wejściu do świata gier to posunięcie nowatorskie i odważne. Gaming to branża z ogromnym potencjałem marketingowym, który jednak tradycyjnie nie był wykorzystywany przez marki beauty. Oriflame nie tylko wyszło poza schematy, docierając do nowej grupy odbiorców, ale wykorzystało platformę, opartą na interakcji z widzami i autentyczności. Cechy te idealnie wpisują się moim zdaniem w potrzeby współczesnych konsumentów, poszukujących marek, które potrafią być „obecne” tam, gdzie oni sami spędzają czas i nie podążają utartym, dość już wydeptanym szlakiem.
To także sygnał ostrzegawczy dla konkurencji – uważajcie, bo ta marka rozumie zmieniający się świat i nie boi się eksperymentować z nowymi kanałami komunikacji. Nie tylko, by się wyróżnić, ale także przełamać stereotypy.
Donat 3 Króli – Dooti Donuts
Dooti Donuts wypuściło na rynek Donuta Trzech Króli, rozszerzając swoją linię produktów o kolejny hit. Po sukcesie Donutów Ekipy i Donuta GenZie marka tym razem nawiązała współpracę z członkami grupy Trzech Króli – Qrym, Bartkiem Kubickim i Przemkiem Pro. Donut, inspirowany stylem i twórczością zespołu, trafił do sprzedaży z unikalnym opakowaniem nawiązującym do ich wizerunku.
Premiera produktu została wsparta dynamiczną kampanią w mediach społecznościowych, w której udział wzięli członkowie Trzech Króli. Influencerzy i fani zespołu chętnie dzielili się swoimi reakcjami na nowy produkt, co dodatkowo napędzało zainteresowanie.
Jan Kaźmierczak, Senior Creative Strategist w Havas Play, Havas Media Network
Kampania Dooti Donuts to świetny przykład kompleksowego wykorzystania influencerów do budowania marki i angażowania odbiorców. Dzięki włączeniu szerokiego wachlarza twórców do działań komunikacyjnych, marka nie tylko zyskała szerokie zasięgi, ale przede wszystkim sprawiła, że influencerzy stali się integralną częścią projektu.
Działania podjęte przez markę, w pełni wykorzystały potencjał influencer marketingu, opierając się nie tylko na obecności w komunikacji szeregu znanych twórców, ale również na ich aktywnym zaangażowaniu w współtworzeniu produktów marki, pozwalając tym samym na wzmocnienie emocjonalnej więzi między Dooti Donuts, a konsumentami.
Kompleksowość działań – od wspólnego tworzenia produktu, przez różnorodne aktywacje w mediach społecznościowych, aż po angażujące wydarzenia – pozwoliła na budowanie lojalności i zaangażowania odbiorców. Przyjęte przez markę zintegrowane podejście do działań influencerskich jest dowodem na to, że twórcy włączeni do kampanii mogą być czymś więcej niż tylko „gadającymi głowami” – mogą stać się współtwórcami marki.
#iamAUT – Österreich Werbung
Kampania #iamAUT była odpowiedzią na presję, jaką media społecznościowe wywierają na twórców. Austrian Advertising zaprosiło międzynarodowych influencerów do spędzenia wakacji w Austrii, ale na zupełnie innych zasadach – offline. Na czas ich odpoczynku profile influencerów przejęli mieszkańcy Austrii, którzy pokazywali codzienne życie i kulturę swojego kraju.
Wyświetl ten post na Instagramie
Karolina Mrowiec, Senior Social Media Specialist w More Bananas
Czy kampania, w której zachęcamy influencerów do… zaprzestania wywierania wpływów na jakiś czas to dalej influencer marketing, czy nie? Nie byłabym sobą, gdybym w takim podsumowaniu nie przytoczyła przykładu z Austrii, więc oto mój tegoroczny faworyt! Österreich Werbung, wykorzystując piękną grę słów, zachęciło influencerów do akcji #iamAUT (wciąż się zachwycam) i wzięcia sobie wolnego od pracy w social mediach. Po co? Oczywiście, by spędzić chwile out (wiadomo, że w Austrii!) Co najlepsze, ich kontami w tym czasie zajęli specjalnie stworzeni AUTfluencerzy, czyli zwyczajni Austriacy, który przedstawiali obserwującym smaczki z życia w tym pięknym kraju, zachęcając do poznawania kultury i podróżowania w ich gościnne strony. Wszystko po to, by zawodowi influencerzy mogli na chwilę odsapnąć od medialnej presji. Genialne, prawda?
Ta kampania to doskonały przykład innowacyjnego podejścia do marketingu turystycznego. Po pierwsze, wyłamuje się ze schematu tradycyjnych działań influencerskich, oferując im coś więcej niż korzyści finansowe wynikające ze współpracy. AUTfluencerzy w tym czasie pozwolili odbiorcom zobaczyć kraj przez pryzmat autentycznych doświadczeń. To posunięcie wzmacnia wizerunek Austrii jako miejsca, gdzie można znaleźć spokój i odłączyć się od cyfrowego szumu, dodatkowo zwracając uwagę na ważny problem presji w mediach społecznościowych. A mądra kampania, która nie tylko reklamuje, ale i daje nam do myślenia, znaczy więcej niż milion lajków!
bambi robi z Makiem, co chce – Bambi x McDonald’s
McDonald’s połączył siły z raperką Bambi, wprowadzając na rynek specjalny zestaw oraz limitowany merch. Kulminacją współpracy był koncert artystki, który odbył się w wyjątkowej scenerii – na dachu jednej z restauracji McDonald’s.
Małgorzata Kowalkowska, Senior Social Media Manager w oS3
Jak pójść za głosem pokolenia, to na całość! Z taką właśnie myślą wyszedł w tym roku McDonald’s, który po raz kolejny nawiązał współpracę ze znaną osobowością pokolenia Z. Po sukcesie współpracy z dwoma muzykami: Matą oraz Ralphem Kamińskim, nadszedł czas na młodą raperkę bambi.
Kampania pod hasłem „bambi robi z Makiem co chce” rozpoczęła się od autorskiego zestawu, a potem było tylko ciekawiej. Współpraca objęła także merch – TRAPSTARTER PACK bambi x McDonald’s, który pojawił się w kilku dropach w aplikacji Maka, a wisienką na tym fasfoodowym torcie okazał się koncert artystki na dachu jednej z restauracji. W tym czasie TikTok pękał w szwach od filmów z testami zestawu, a McDonald’s chwalił się dużym wzrostem sprzedaży i odwiedzin aplikacji mobilnej.
Jaki jest więc przepis Maka na dobrą influencerską kampanię? Wystarczy artysta utożsamiony z danym pokoleniem, czasowo ograniczona oferta i wyjście poza schemat (lub budynek;-)).
Misja Zmiana – Rocket Jobs X Kanał Zero
Start Kanału Zero Krzysztofa Stanowskiego był jednym z najważniejszych wydarzeń roku. Z tej okazji RocketJobs.pl i JustJoin.it, partnerzy projektu, ruszyli z kampanią „Misja Zmiana”. W jej ramach ogłoszono „pracę marzeń” – konkurs, w którym nagrodą był miesięczny pobyt na Teneryfie z wynagrodzeniem 1000 zł dziennie. Ponad 10 tysięcy uczestników podzieliło się historiami o zmianie pracy, a Krzysztof Stanowski w spocie kampanii zachęcał, by zawodowe decyzje podejmować na własnych warunkach.
Jan Kaźmierczak, Senior Creative Strategist w Havas Play, Havas Media Network
Kiedy pod koniec ubiegłego roku Krzysztof Stanowski ogłosił odejście z Kanału Sportowego, miliony osób z niecierpliwością czekały na jego kolejny projekt. Opublikowana miesiąc później informacja o nadchodzącym starcie Kanału Zero, jeszcze bardziej zaostrzyła ich apetyty, a po milionowych zasięgach tego materiału stało się jasne, że nowy format przyciągnie szerokie rzesze odbiorców.
W tym kontekście zaimponowała mi marka Rocket Jobs, która najlepiej wykorzystała momentum i już od pierwszego odcinka wyemitowanego na Kanale Zero, postawiła na kompleksową i innowacyjną komunikację. Wykorzystanie chociażby motywu rekrutacji do redakcji Kanału i w tym kontekście stworzenie przez markę niestandardowych ofert pracy, w połączeniu z ciekawymi wstawkami w odcinkach, w wymierny sposób przełożyło się na zwiększenie świadomości marki oraz konwersję.
Rocket Jobs swoją współpracą z Kanałem Zero udowodniło, że wyczucie trendu w połączeniu z odwagą do wejścia w „coś nowego” oraz odpowiednio przygotowaną strategią, pozwalają osiągnąć realny i mierzalny sukces!
OKI x Republika Kaktusa
Oki, raper z charakterystycznym stylem, został twarzą lodów „Kaktus”. W kampanii zadebiutowała cyfrowo stworzona postać artysty. Z zielonymi włosami, kolczastymi okularami i naszyjnikiem „47”, Oki przechadza się po ulicach Warszawy, promując nowe lody. Kampania to efekt współpracy z marką Froneri (Nestlé), producentem „Kaktusa”.
@republikakaktusa_tiktokRobimy kroki na mieście #kaktus #staytuned♬ oryginalny dźwięk – RepublikaKaktusa_TikTok – RepublikaKaktusa_TikTok
Dominik Siadak, Chief Strategy Officer & Partner w ASAP&ASAP
Przykład idealnej współpracy między artystą-influencerem i marką. Duża kampania digitalowa, która dodatkowo rozprzestrzeniła się viralowo wśród fanów artysty. Świetny teasing serii eventów w kreacjach video i video z Fake OOH. Wielki start akcji w postaci koncertu-niespodzianki Okiego. Do tego atrakcja w świecie realnym – House of Kaktus – będąca narzędziem do generowania contentu organicznego, dzięki odwiedzinom grupy docelowej i ich relacjom w social mediach napędzanych konkursem z nagrodami. Akcja zakończona setkami tysięcy odtworzeń organicznych relacji i video z widocznym brandingiem Kaktusa i oznaczeniami kanałów marki.
Pepsi x Dominik Bos i Vtuberzy
Pepsi przeprowadziło kampanię promującą rebranding i nową identyfikację wizualną marki. W ramach akcji na YouTube i Spotify uruchomiono podcast „Od zera” prowadzony przez Dominika Bosa, w którym poruszano historie przełomowych decyzji. Kampania objęła także debiut Vtubera Zero – wirtualnego ambasadora Pepsi Zero Cukru, który promował produkt w środowisku graczy jako część działań skierowanych do młodszej, cyfrowej publiczności.
Karolina Bąkowska, Head of Social Content & Gaming w Golden Submarine
Ostatnie lata to ciągłe rewolucje na rynku influencerów i social mediów. Dotyczą sposobu komunikacji, narzędzi, platform, ale też nastawienia odbiorców do twórców. Na te zmiany bardzo sprawnie odpowiedziało Pepsi nie tylko kontynuując swój wideo podcast z Dominikiem Bosem, a dłuższe formaty wracają po boomie krótkich form wertykalnych, ale też tworząc wirtualnego streamera. Vtuber, bo tak nazywani są właśnie wirtualni twórcy, nie jest pierwszym przykładem wirtualnego influencera, za to pierwszym opartym o autentyczną obserwację. Faktycznie istnieją streamerzy „ukrywający” swoją tożsamość za generowaną w czasie rzeczywistym postacią 2D lub 3D, dlatego wprowadzenie takiego bohatera do kampanii marki akurat na platformie streamingowej było naturalne dla odbiorców i przemyślane.
David Beckham x Nespresso
David Beckham wziął udział w świątecznej reklamie Nespresso, w której gra w piłkę z… bałwanem. W spocie piłkarz dostrzega smutnego bałwana i postanawia poprawić mu humor. Przywdziewa dla niego piłkarski strój, a zamiast tradycyjnego nosa wpycha kapsułkę Nespresso. Dodaje także światełka wyznaczające linie bramki, a potem strzela piłkę. Kiedy zauważa, że kawa w jego kubku się kończy, wraca do bałwana, by … zabrać z jego twarzy kapsułkę.
Wyświetl ten post na Instagramie
Dominik Siadak, Chief Strategy Officer & Partner w ASAP&ASAP
To nie jest jedna z tych kampanii, o których myśli się przez tydzień po jej zobaczeniu. Nie mamy tu przełomowej idei kreatywnej czy odkrywczego insightu. Mamy natomiast długofalową współpracę z wyjątkowo wyrazistym influencerem, digitalowe spoty wyprodukowane na najwyższym poziomie, idealnie grające emocjami odbiorcy, oraz gigantyczne zasięgi kont social media influencera. Jestem pewien, że ta mieszanka wizerunku Davida, know-how agencji obsługującej Nespresso oraz produkcji filmowej rozumiejącej świat digitalu gwarantuje kampanii sukces. A przecież o to chodzi w naszej pracy – mamy generować zysk dla naszych Klientów i czasem też standardowa ścieżka, ale dopracowana do perfekcji, z dbałością o wszystkie szczegóły, może nas najszybciej doprowadzić do tego celu.
A Paczkomat World – InPost
InPost wszedł do świata gamingu z akcją GeoGraf, w której 16 streamerów i influencerów rywalizowało w popularnej grze GeoGuessr. Kluczowe starcia odbywały się na specjalnie przygotowanej mapie „A Paczkomat World”, gdzie uczestnicy musieli jak najszybciej zlokalizować wskazane Paczkomaty® InPost. Transmisje na Twitchu i YouTube przyciągnęły liczną widownię.
Karolina Bąkowska, Head of Social Content & Gaming w Golden Submarine
InPost sięgnął po coś niestandardowego organizując turniej dla graczy w GeoGuessr. Zaangażowani twórcy zmierzyli się na geograficzną wiedzę i spostrzegawczość na dedykowanej mapie „A Paczkoman World”, na której szukali – oczywiście – Paczkomatów. Gra oparta jest o zgadywanie, w jakiej lokacji na mapie jesteśmy w oparciu o widok okolicy, czyli idealnie pasuje do wszędobylskich urządzeń InPostu i hasła kampanii. Tak dobrze dopasowany do usługi tytuł i odpowiedni dobór twórców zaowocował czymś świeżym w temacie gaming marketingu.
Czworonożni influencerzy – IKEA
IKEA zaskoczyła wszystkich, prezentując swoją nową kolekcję UTSÅDD dla zwierząt w nietypowy sposób – przez transmisję na TikToku, w której głównymi bohaterami były psy i koty. Zamiast tradycyjnych influencerów, to zwierzaki prowadziły pokaz produktów, wchodząc w interakcję z widzami. Podczas transmisji internauci mogli głosować, które artykuły chcieliby zobaczyć w przyszłych odcinkach.
Wyświetl ten post na Instagramie
Małgorzata Kowalkowska, Senior Social Media Manager w oS3
W 2024 roku każdy mógł być influencerem – dosłownie każdy! IKEA UK udowodniła to w nowej kampanii, współpracując z… pet influencerami. Kolekcja UTSÅDD, stworzona przez IKEA specjalnie dla czworonogów, została zaprezentowana przez samych użytkowników, czyli psy i koty! W ramach kampanii zrealizowano transmisję online na TikToku, gdzie czworonogi prezentowały i testowały nowości, a internauci głosowali, który z nich wypadł najlepiej.
Zwierzęta już dawno przestały być tylko domowymi pupilami, a niektóre w social media stały się prawdziwymi gwiazdami. Dlatego ruch IKEA, która oddaje głos zwierzakom w ocenie produktów, był strzałem w dziesiątkę! Nie tylko uwiarygodniło to kampanię i sam produkt, ale także dodało jej humoru i polotu. Postawienie na łapy było genialnym wyjściem poza ramy standardowych działań influencer marketingu.
Kasjerka Marta – Lidl
Lidl zaskoczył użytkowników TikToka, gdy na ich profilu pojawiła się Marta, znana z wcześniejszych filmów, w których grała pracownicę Biedronki. Jej obecność w kampanii Lidla wywołała spore poruszenie i szybko zdobyła sympatię widzów. Zmiana strony, którą wykonała Marta, zdecydowanie nadała rywalizacji między sieciami nowego wymiaru.
@lidlpolska U nas rymy jak palety, zawsze idealnie ułożone Zasady udziału w konkursie Lidl HUNT: 1. Rozwiąż rebus by poznać lokalizację sklepu (ulicę oraz miasto) 2. Znajdź koordynatora stojącego w wyznaczonej w rebusie alejce, mającego na sobie element garderoby z brandingiem Lidla i zacznij od podania hasła: LIDL GÓRĄ 3. Pokaż, że obserwujesz profil Lidl Polska na TikToku 4. Pokaż dokument tożsamości potwierdzający pełnoletność i wypełnij niezbędne dokumenty opisane w regulaminie. Jeżeli masz ukończone 16 lat pokaż pisemną zgodę rodzicia na udział w Konkursie 5. Szczegółowy regulamin w bio i na stronie #lidlpolska #lidlhunt ♬ original sound – Lidl Polska
Małgorzata Słychań, Influencer Relations Head w VML Poland
Największy transfer marketingowy roku, czyli start profilu Lidl na polskim Tiktoku. Jego twarzą stała się tiktokerka Marta Zgutczyńska, tworząca wcześniej organiczne, komediowe treści, w których wcielała się w pracownicę Biedronki, bardzo sprawnie odpowiadając na aktualne starcia komunikacyjne obu sieci. Marka Lidl postawiła na twórczynię, która konsekwentnie budowała zaangażowane community, sympatyzujące z nią. Dlatego transfer do konkurencji stał się wydarzeniem i został przyjęty z ogromną ekscytacją tiktokowej społeczności oraz ciekawością, jak będą wyglądać jej losy w nowych barwach. Świetny ruch i kolejny dowód na to, że znajomość charakterystycznych twórców i łączenie wspólnych kontekstów na linii marka-twórca z nutką zaskoczenia to klucz do tworzenia efektywnych i atrakcyjnych treści marek dla natywnych użytkowników TikToka.
Karolina Bąkowska, Head of Social Content & Gaming w Golden Submarine
Wejście Lidla na platformę to dobry ruchTikTok. Marka wykorzystała timing wiralowego „konfliktu” z Biedronką i jako bohaterkę swojego profilu zrekrutowała twórczynię z TikToka, znaną do tej pory ze scenek jako pracownica właśnie konkurencyjnej sieci. Krótko mówiąc, transfer roku.
Mieszasz czy jesz osobno? – Fantasia
W kampanii marki Fantasia, należącej do Danone, wzięli udział influencerzy Maria Jeleniewska i Michał Korkosz „Rozkoszny”. Spot reklamowy skupił się na zabawnej rywalizacji między bohaterami, którzy mieli różne podejście do jedzenia serków. Maria wolała jeść dodatki osobno, zanim przejdzie do jogurtu, podczas gdy Rozkoszny nie mógł się oprzeć, by wszystko wymieszać. Kampania „Mieszasz? Czy jesz osobno?” zachęcała widzów do wzięcia udziału w głosowaniu na stronie marki, aby wyrazić swoją opinię na temat tego, jak najlepiej jeść serki Fantasia.
Małgorzata Kowalkowska, Senior Social Media Manager w oS3
„Mieszasz czy jesz osobno?” – taką dyskusję rozpoczęło dwóch topowych polskich influencerów – Marysia Jeleniewska oraz Rozkoszny, w ramach działań dla marki Fantasia. Zaczepne pytanie osadzone w konsumenckim insightcie, wykreowanie dyskusji (z przymrużeniem oka) i zbieranie głosów poparcia w interaktywnej ankiecie, to przepis marki Danone na udaną kampanię w całości opartą na influencer marketingu. Twórcy w zabawny sposób prezentowali swoje zdanie w social media oraz stali się twarzami spotu reklamowego, który nie tylko umacniał wizerunek marki, ale też angażował i zachęca odbiorców do dyskusji. Każdy z nich, z inną publiką i innym rodzajem contentu, zgrabnie osadził ideę w swoich treściach, a perełką okazał się też konkurs, w którym główną nagrodą było spotkanie z influencerami.
I choć tych dwoje dzieli wiele, to łączy ich jedno – ulubiony serek. Ta kampania z naprawdę dobrym smakiem, młodzieżową lekkością i poczuciem humoru, buduje w nas przekonanie, że różnorodność jest siłą!
„Napiłbyś się Danio?” – Danio
Danio wprowadziło nowy produkt – jogurt pitny, który stał się głównym bohaterem najnowszej kampanii marki. W tej reklamie Mały Głód, znany dotąd tylko z milczenia, po raz pierwszy przemawia, wyrażając swoje zaniepokojenie. Mały Głód obawia się, że kremowy jogurt pitny, dzięki swojej praktycznej formie, może zagrozić jego istnieniu.
Kamila Piotrowska, Social Media Manager w Altavia Kamikaze + K2
Połączenie influencer marketingu i sztucznej inteligencji pozwoliło Danio i ich kampanii kremowych jogurtów pitnych na znalezienie się w moim TOP 3 kampanii influencerskich w tym roku. Zaproszeni do kampanii influencerzy rywalizowali ze stworzoną przy pomocy CGI i AI postacią Małego Głoda, który jest twarzą marki. Wyszło zabawnie, innowacyjnie i atrakcyjnie dla odbiorcy. Pokazało także, że nowych rozwiązań technologicznych z zakresu sztucznej inteligencji nie trzeba się bać i można wykorzystać je do naprawdę ciekawej i angażującej kampanii we współpracy z influencerami. Takich połączeń chciałabym w kolejnym roku widzieć jeszcze więcej!
Kizo x AM AM Kebab
Kizo, popularny raper, wszedł na rynek gastronomiczny z nowym produktem – PITA Kizo. Kebab powstał we współpracy z siecią AM AM Kebab. Był to kolejny etap rozwoju jego rozbudowanego portfolio, w którym muzyka łączyła się z biznesem spożywczym – sukces na rynku muzycznym przełożył się na duże zainteresowanie jego autorskimi produktami.
Wyświetl ten post na Instagramie
Dominik Siadak, Chief Strategy Officer & Partner w ASAP&ASAP
Kizo potrafi przy tym niesamowicie wyczuć swoich odbiorców, dając im dokładnie to, czego szukają w mediach społecznościowych. Ciężko powiedzieć, czy Kizo jest bardziej influencerem, czy bardziej artystą, natomiast z pewnością jest biznesmenem, który idealnie wykorzystuje media społecznościowe do tworzenia popytu na produkty promowane przez siebie lub sygnowane swoim wizerunkiem, jak np. Pita Kizo w AM AM Kebab.
Docenić należy, że materiały marketingowe towarzyszące tym działaniom są zawsze na wysokim poziomie kreatywnym. W przypadku spotu Pity Kizo mamy pastisz reklam FMCG z końca lat 90. Kreacja do granic absurdu wykorzystuje znane ujęcia i zabiegi kreatywne, przerysowując przekaz i reklamując produkt z przymrużeniem oka – co bardzo podoba się grupie docelowej, która szuka w mediach społecznościowych rozrywki i contentu do share’owania.
#TheFaceOf10 – Dove
Kampania #TheFaceof10 marki Dove zwróciła uwagę na presję, którą młode dziewczyny odczuwały z powodu trendów beauty na TikToku, zwłaszcza wieloetapowych rutyn pielęgnacyjnych. Dove, wraz z ekspertami i influencerami, promowała zdrowe podejście do pielęgnacji i akceptacji siebie, zachęcając do odrzucenia nierealistycznych standardów urody. W kampanię zaangażowała się także Drew Barrymore.
@drewbarrymore When I was younger, I used to really express myself! I loved glitter and I loved stickers. I kind of thought you could never wear enough glitter. I still kind of feel that way. Today, young girls are being exposed to adult targeted anti-aging skincare content which is making them want to use anti-aging products! @Dove Beauty & Personal Care research shows 1 in 4 feel judged about how their skin looks. Let’s never fear getting older because that is a privilege. If we create powerful and positive messaging, we get to be as playful as we want and as empowered as we want. I’m partnering with Dove to raise awareness about this unnecessary beauty trend and help protect the self-esteem of young girls. #TheFaceof10 #DoveSelfEsteemProject ♬ original sound – Drew Barrymore
Kamila Piotrowska, Social Media Manager w Altavia Kamikaze + K2
Jak prawie co roku, kampanie zrobione przez Dove znalazły się w moich TOP3 – tym razem padło na “The Face of 10”, kierowana do młodych dziewcząt, dopiero wchodzących w świat kosmetyków. Wszystko po to, aby nie wywierać na dziewczynkach presji społecznej związanej ze starzeniem się skóry. W kampanię zaangażowani byli eksperci, dermatolodzy, a także tiktokowi twórcy propagujący pewność siebie w kwestii wyglądu oraz Drew Barrymore, aktorka i mama dwóch dorastających córek. Cała kampania oparta była o kreatywne treści z ozdobionymi twarzami przedstawiającymi, czym powinna być pokryta skóra młodych dziewcząt – brokatem, naklejkami i farbą do twarzy – a nie retinolem i innymi składnikami i produktami pielęgnacji przeciwstarzeniowej. Kolorowo, prospołecznie i w punkt – jak zawsze w przypadku Dove!
Kampanie influencerów w 2024 roku wyróżniały się wyjątkową kreatywnością i trafnym dopasowaniem do odbiorców. Marki stawiały na autentyczność, a efekty były widoczne w dużym zaangażowaniu.