X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

IKEA edukuje na temat snu – kołysanka dla dzieci i podcast

IKEA stawia na zdrowy sen i wsparcie rodziców. Nowa kołysanka stworzona przez markę ułatwia zasypianie dzieci, a także wspiera rodziców w tworzeniu wieczornych rytuałów relaksu.

IKEA edukuje na temat snu – kołysanka dla dzieci i podcastźródło: https://www.youtube.com/@IKEApolska

reklama


IKEA udowadnia, że chce zadbać zarówno o wyposażenie wnętrz, jak i jakość życia swoich klientów. Tym razem szwedzka marka wprowadza innowacyjną kołysankę, która ma pomóc dzieciom zasypiać, a rodzicom zapewnić chwilę wytchnienia.

Melodie, natura i nauka – przepis na relaks

Kołysanka IKEA to starannie skomponowany utwór łączący delikatne melodie, dźwięki przyrody i zaawansowane techniki neurolingwistyczne (NLP – neurolinguistic programming). Jej kluczowymi elementami są opowieści o zwierzętach, takich jak sowy – symbol ciszy i mądrości – czy rysie, znane ze swojej uważności. Powtarzalność fraz w piosence buduje u dzieci poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Widać to przykładowo w refrenie „Raz, dwa, trzy, idą sny, las już śpi, więc śpij i ty”. Kołysanka pomaga w ten sposób dzieciom zasnąć szybciej i spokojniej.

– „Kołysanka od IKEA to znacznie więcej niż tylko muzyka. Zależało nam na stworzeniu rozwiązania, które nie tylko pomoże dzieciom łatwiej zasypiać, ale również przyniesie chwilę wytchnienia ich rodzicom. Przy pomocy naszych ekspertów stworzyliśmy wyjątkowe połączenie wiedzy psychologicznej, natury i troski o dobre nawyki wieczorne.” – wyjaśnia Karolina Szabłowska, Kierowniczka ds. Komunikacji Marketingowej IKEA Retail w Polsce.

Projekt opiera się na badaniach IKEA Sleep Consumer Quantitative Study z 2024 roku, które wykazały, że aż 62% matek małych dzieci zmaga się z problemami związanymi z usypianiem pociech.

Kompleksowe podejście do zdrowego snu

Nowa kołysanka jest częścią szerszej kampanii edukacyjnej IKEA, która koncentruje się na znaczeniu zdrowego snu. Marka podkreśla sześć kluczowych czynników wpływających na jakość wypoczynku:

  • komfort,
  • światło,
  • temperatura,
  • czyste powietrze,
  • dźwięk,
  • uporządkowane otoczenie.

IKEA w swojej kampanii zachęca do odpowiedniego doboru produktów, specjalnego oświetlenia czy pluszaków inspirowanych zwierzętami z kołysanki. Chce w ten sposób pomóc rodzicom stworzyć dla dzieci idealne warunki do snu.

– „W zasypianiu mogą również pomóc pluszaki z kolekcji SKOGSDUVA, które były inspiracją do przygotowania tej kołysanki, miękka pościel, specjalne oświetlenie dla dzieci i wiele innych produktów, które pomagają urządzić dla nich przytulne miejsce do spania.” – dodaje Szabłowska.

Podcast „Fika z IKEA” – rozmowy o śnie

Integralną częścią kampanii jest podcast „Fika z IKEA”, w którym eksperci dzielą się wiedzą o zdrowym śnie. W dwóch odcinkach pojawia się Magdalena Komsta, psycholożka i terapeutka specjalizująca się w bezsenności. Ekspertka podpowiada między innymi, jak wieczorne rytuały mogą pomóc dzieciom zasnąć oraz jak wprowadzić harmonię w codzienną rutynę całej rodziny.

Kołysanka i działania edukacyjne IKEA są przykładem na to, jak kampania marketingowa marki może angażować się w poprawę jakości życia klientów. Dzięki prostym rozwiązaniom, takim jak odpowiednia pościel czy relaksujące melodie, rodzice mogą wprowadzić zmiany, które pozytywnie wpłyną na samopoczucie ich dzieci.

Podcast „Fika z IKEA” możesz znaleźć zarówno w serwisie Spotify, jak i na YouTubie.

Reklama

[FM_form id="1"]