reklama
Główną rolę w nowej kampanii Comarchu odgrywa ChatERP. To asystent AI zaprojektowany w taki sposób, aby ułatwiać komunikację z systemami ERP (Enterprise Resource Planning). Kampania, ma na celu zwiększenie świadomości przedsiębiorców na temat praktycznych zastosowań AI.
Sztuczna inteligencja w biznesie: wyniki raportu Made in Poland
Jak pokazuje raport Made in Poland 2024, aż 49% średnich i dużych polskich firm nadal nie wie, jak efektywnie wykorzystać sztuczną inteligencję. Wśród obszarów, w których AI jest już stosowane, przedsiębiorcy wskazują m.in. planowanie produkcji, analizę danych rynkowych i zarządzanie łańcuchem dostaw.
Comarch dąży do poprawy tego stanu rzeczy, prezentując konkretne przykłady zastosowań AI, które mogą zwiększyć konkurencyjność firm. Kampania reklamowa marki obejmuje:
- telewizję (TVN24),
- radio (RMF24, TOK FM, Antyradio, Złote Przeboje),
- internet – w tym reklamy efektywnościowe, media społecznościowe i publikacje edukacyjne.
Promowane są również cykliczne webinary o zastosowaniu AI w biznesie, które umożliwiają przedsiębiorcom zdobywanie wiedzy z pierwszej ręki.
ChatERP – nowe oblicze systemów ERP
Centralnym punktem kampanii jest ChatERP, czyli inteligentny asystent AI. Chatbot pozwala użytkownikom na prowadzenie swobodnej komunikacji z systemem ERP za pomocą naturalnego języka. Możliwości narzędzia obejmują:
- udzielanie wskazówek,
- analizę danych,
- generowanie rekomendacji,
- automatyzację rutynowych zadań,
- wspieranie użytkowników w realizacji procesów, takich jak wystawianie faktur, tworzenie raportów czy zarządzanie danymi kontrahentów.
Comarch podkreśla, że nowoczesne systemy ERP wspierane przez AI, umożliwiają przedsiębiorstwom przewidywanie popytu na produkty i skuteczne planowanie harmonogramów produkcji. Usprawniają także obiegu dokumentów i pozwalają na tworzenie rekomendacji produktowych w e-commerce. Co więcej, sztuczna inteligencja potrafi generować opisy produktów i obliczać spodziewany termin płatności za daną usługę.
Przyszłość AI w systemach ERP
Comarch działa zgodnie z ideą ERP 5.0, która integruje systemy zarządzania firmą z dodatkowymi aplikacjami wykorzystującymi sztuczną inteligencję. Dzięki wdrożeniu ChatERP firma kontynuuje rozwój nowoczesnych rozwiązań dostosowanych do potrzeb współczesnych przedsiębiorstw.
– „Sztuczna inteligencja to technologia, która odpowiednio wcześnie zaadaptowana, przyniesie ogromne korzyści w przyszłości. W naszej kampanii pokazujemy, jak AI może wspierać firmy na wielu polach, od produkcji po zarządzanie danymi finansowymi” – podkreśla Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch i dyrektor sektora Enterprise Solutions.
Kampania potrwa do maja 2025 roku, a działania promocyjne skupiają się na zwiększeniu świadomości przy wykorzystaniu materiałów edukacyjnych i reklam efektywnościowych (performance). Comarch zapowiada również premierę e-booka poświęconego funkcjom ChatERP i mającego na celu przybliżenie możliwości tego inteligentnego asystenta biznesowego.
Kampania Comarchu pokazuje, że sztuczna inteligencja może być realnym wsparciem dla firm, ułatwiając zarządzanie i automatyzację procesów. Pomaga tym samym zwiększyć ich konkurencyjność na dynamicznie zmieniającym się rynku.