reklama
Inicjatywa skierowana jest do podcasterów na wybranych rynkach światowych i jest odpowiedzią na rosnącą popularność treści multimedialnych. Program ma na celu zwiększenie biblioteki podcastów wideo i konkurencji względem dominującej platformy YouTube.
Nowe możliwości dla twórców na Spotify
Program partnerski Spotify jest obecnie dostępny w: Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii. Dzięki niemu podcaterzy mogą czerpać przychody z treści wideo na różne sposoby, poza tradycyjnymi reklamami. Inicjatywa cieszy się dużym zainteresowaniem – aż 65% kwalifikujących się twórców przystąpiło do niego już podczas listopadowego wydarzenia Now Playing.
Narzędzia monetyzacji
1. Przychody z reklam
Spotify umożliwia twórcom otrzymanie 50% przychodów z reklam emitowanych w odcinkach podcastów. W praktyce oznacza to, że:
- Twórca sam decyduje, gdzie w odcinku pojawią się przerwy reklamowe.
- Reklamy mogą wyświetlać się zarówno na Spotify, jak i na innych platformach streamingowych.
- Aby zarabiać na reklamach, w odcinku musi znajdować się co najmniej jedna przerwa na reklamę.
2. Filmy Premium dla użytkowników Spotify Premium
Użytkownicy kont Premium, którzy mieszkają w krajach obsługujących Program Partnerski, mogą oglądać odcinki wideo bez reklam. Przychody są liczone według zastrzeżonego wzoru Spotify do obliczania płatności. Czynniki wpływające na wysokość wynagrodzenia są zależne między innymi od:
- całkowitego czasu odtwarzania materiałów,
- liczby unikalnych użytkowników Premium, którzy uzyskali dostęp do filmów bez przerw lub je oglądają,
- całkowitej liczby treści wideo, które spełniają wymogi programu.
Jak dołączyć do Spotify Partner Program?
Aby zgłosić się do Programu Partnerskiego, twórca musi spełnić między innymi te wymagania:
- mieć konto na platformie Spotify for Creators i zamieszkiwać w państwie kwalifikującym się do Programu Partnerskiego,
- opublikować co najmniej 12 odcinków podcastu,
- uzyskać co najmniej 10 000 godzin odtworzeń na platformie w ciągu ostatnich 30 dni,
- mieć minimum 2000 aktywnych słuchaczy na Spotify miesięcznie.
Po wysłaniu zgłoszenia Spotify weryfikuje treści pod kątem zgodności z zasadami monetyzacji.
Podcast Clips, czyli nowe narzędzie wspierające twórców
Spotify wprowadził w niektórych państwach, na przykład w Wielkiej Brytanii czy Irlandii, także funkcję Podcast Clips – narzędzie umożliwiające twórcom udostępnianie krótkich materiałów promujących podcasty. Funkcja ta ma ułatwić zwiększenie zasięgów i zainteresowania publikowanymi treściami.
Więcej o Programie Partnerskim na Spotify przeczytasz tutaj.
Nowy program partnerski Spotify to szansa dla twórców podcastów na zwiększenie przychodów i poszerzenie grona odbiorców. Dzięki funkcjom takim jak: Podcast Clips oraz monetyzacji treści w Programie Partnerskim, twórcy zyskują narzędzia wspierające rozwój ich działalności. Choć Program udostępniono na razie tylko w wybranych kraj, nie wykluczone, że zostanie poszerzony o kolejne regiony.