X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Coraz chętniej sprawdzamy pocztę na urządzeniach mobilnych

Coraz chętniej sprawdzamy pocztę na urządzeniach mobilnych

reklama


Dzięki analizie danych zebranych na przełomie trzech ostatnich lat [2010, 2011, a także pierwszy kwartał 2012 roku], firma FreshMail opracowała obszerne badanie rynku e-mail marketingowego w Polsce. Zostało ono oparte na aktywności ponad 15 000 000 odbiorców newsletterów (unikalne adresy e-mail), do których wysyłane jest, za pomocą systemu FreshMail ponad 1 000 000 000 wiadomości e-mail rocznie.

Podczas analizy, przebadane zostały zarówno zachowania odbiorców jak i działania marketerów.

Co wynika z badania?

1. Coraz chętniej sprawdzamy pocztę na urządzeniach mobilnych – od 2010 roku bardzo dynamicznie rośnie wykorzystanie urządzeń mobilnych do sprawdzania poczty elektronicznej ,osiągając w pierwszym kwartale 2012 roku udział na poziomie 6%. Jednocześnie rośnie wykorzystanie technologi webowych do sprawdzania poczty.

2. Microsoft Outlook nadal króluje – z badania wynika, że ponad 68% poczty sprawdzanej przy użyciu programów desktopowych (instalowanych na komputerach) wykorzystuje jeden z programów Microsoftu – ponad 1/3 z tych programów to MS Outlook 2007 i 2010.

3. Social media i e-mail marketing – coraz częściej marketerzy szukają synergii pomiędzy social mediami (zwłaszcza Facebookiem) a e-mail marketingiem. Niestety, nie przekłada się to na sprzedaż, gdyż znacznie częściej umieszczany jest przycisk, którego celem jest polubienie fan page danej marki niż udostępnienie danego newslettera na Facebook’owej tablicy subskrybenta.

4. Komunikacja one-to-one – marketerzy znacznie chętniej wykorzystują personalizację zarówno w temacie jak i w treści wiadomości. Mądrze zastosowana potrafi zwiększyć efektywność mailingu nawet trzyipółkrotnie.

5. Czas wysyłki – w dalszym ciągu pierwsza połowa tygodnia wykorzystywana jest do prowadzenia przede wszystkim komunikacji B2B, a druga do komunikacji B2C. Środa nadal króluje jako magiczna, jednak jej efektywność systematycznie spada.

Poniżej infografika z wynikami badania.

fot. FreshMail

Reklama

[FM_form id="1"]