reklama
Nowa wtyczka adresowana jest do serwisów informacyjnych i publicystycznych. Wydawcy, którzy zdecydują się na jej wprowadzenie będą mogli rekomendować użytkownikowi czytającemu dany artykuł inne treści, bazując na „lajkach” lub udostępnieniach jego znajomych. W takim wypadku u dołu ekranu pojawi się pasek, czy raczej wyskakujące okno z polecanymi artykułami.
Dodatkowo, w lewym górnym rogu okna znajdzie się inna wtyczka Facebooka, czyli przycisk „Lubię to”. Jeśli użytkownik polubi czytany aktualnie artykuł informacja o tym zostanie automatycznie opublikowana na jego profilu.
Z informacji jakie ujawnili Facebookowi wydawcy, którzy mieli już okazję skorzystać z nowej wtyczki (m.in. Mashable, The Mirror) wynika, że pasek rekomendacji (Recommendations Bar) generował 3-krotnie więcej kliknięć w polecane artykuły aniżeli starsza wtyczka rekomendacji (Recommendations Box), której algorytm działał w oparciu o „polecenia” wszystkich facebookowiczów, a nie tylko znajomych użytkownika.
Tym samym pasek rekomendacji dołącza do rozrastającej się listy wtyczek społecznościowych Facebooka. Najprawdopodobniej już wkrótce w tym gronie znajdzie się również przycisk „Chcę to”, którego wprowadzenie zapowiadano już od kilku tygodni.
Wszystkich zainteresowanych wprowadzeniem wtyczki odsyłamy tutaj do skopiowania kodu. Wtyczkę można aktywować również jako jedną z funkcji przy integracji Facebooka z WordPressem.