X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak poruszać się po wirtualnej społeczności z szacunkiem, klasą i kulturą osobistą?

Mama mówiła: "w tramwaju ustąp miejsca starszej osobie". Zostaliśmy nauczeni zasad savoir- vivre, które stosujemy w życiu codziennym. Naszą codziennością są również media społecznościowe, jednak tutaj nikt nie powiedział nam jak postępować z szacunkiem, klasą oraz kulturą osobistą. Na pomoc przychodzi książka "Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych".

Jak poruszać się po wirtualnej społeczności z szacunkiem, klasą i kulturą osobistą?fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Książka pod tytułem “Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych?” wygląda jak kolejna książka z cyklu „poradnik o mediach społecznościowych”, którą znajdziemy na półce w księgarni, ale absolutnie nią nie jest. Tomasz Reich, autor książki spojrzał na social media z zupełnie innej strony i stworzył kompendium wiedzy na temat kultury osobistej w mediach społecznościowych. Reich edukuje i udziela praktycznych porad, jak wypada się  zachowywać sieci.

Niewinna okładka, mocna treść

SiM_Jak_dbac_o_wizerunek_socialmedia_3d_small

Książka zdecydowanie wygląda niewinnie w porównaniu z treścią, którą w sobie kryje. Autor jak sam przyznaje długo „zbierał się”, aby napisać tę książkę. Znajdziemy w niej przemyślane porady jakich rzeczy unikać, aby nie wyjść na niegrzecznego albo niewychowanego ponieważ, jak resztą słusznie zauważył sam autor, rodzice nauczyli nas, że trzeba mówić “dzień dobry” albo ustąpić miejsca starszej osobie, ale nikt nie powiedział nam jak należy się prawidłowo zachowywać w mediach społecznościowych. Dlatego też ta książka zasługuje na miano obowiązkowej lektury dla każdego, kto ma do czynienia w mniejszym lub większym stopniu z mediami społecznościowymi.

Poradnik jak funkcjonować z klasą

Autor książki zwraca uwagę na “ciemne strony” mediów społecznościowych, porusza tematy, o których większość z nas nie chce rozmawiać i odwraca głowę w drugą stronę. Zupełnie nie docierają do nas wiadomości o nastolatku, który powiesił się, bo nie mógł znieść presji i nienawiści, z którą miał codziennie do czynienia w internecie – napisał Tomach Reich, autor książki.  Media społecznościowe są bardzo skuteczne – a przez to bardzo niebezpiecznym – narzędziem do mobbingu, stalkingu, pomawiania, kłamstwa, manipulowania, plotkowania i obśmiewania –dodaje. Książki jednak nie należy traktować jako jedynie filozoficzne rozważania na temat zła jakie czai się w mediach społecznościowych. To zbiór wypunktowanych, praktycznych porad jak funkcjonować w mediach społecznościowych z szacunkiem, klasą oraz kulturą osobistą.

Nie jesteś anonimowy więc się zachowuj

Przestaliśmy być całkowicie anonimowi. Dodając zdjęcie, komentując wpis czy zawierając znajomość pozostawiamy po sobie ślad, a tym bardzie hejterzy nie mogę czuć się bezpieczni. Dlatego Tomasz Reich, skupił się na zagadnieniach związanych z wizerunkiem w mediach społecznościowych. Jak go zbudować i jak o niego dbać. W książce znajdziemy również zagadnienia związane z nawiązywaniem kontaktów w social media- czego unikać, co może zostać źle odebrane i przede wszystkim jak rozmawiać w mediach społecznościowych – czy każdy komentarz od razu jest jawnym hejtem?

Perfect timing

Książką Tomasza Reicha ukazuje się na rynku w optymalnym momencie. Nigdy wcześniej negatywne zachowania w Internecie nie budziły tak intensywnej dyskusji. Autor stanowi w tej debacie jeden z głosów rozsądku, edukując, jak wypada zachowywać się w sieci. Wskazuje dobre praktyki w przypadku każdego z najpopularniejszych kanałów społecznościowych – książkę skomentowała Anny Miotk, ekspert specjalizujący się w mierzeniu skuteczności działań komunikacji biznesowej. Może po zachłyśnięciu się mediami społecznościowymi, po rozpoczęciu debaty na temat skutków hejtu w Internecie nadszedł czas na edukację kultury osobistej na Facebooku. Może już pora, aby w mediach społecznościowych zaczęły obowiązywać pewne zasady savoir- vivre.

Reklama

[FM_form id="1"]