reklama
Kiedy wszyscy chwalą Snapchata i wróżą mu świetlaną przyszłość, jego konkurencja po cichu pnie się w górę. Bez wątpienia nastały bardzo dobre czasy dla Instagrama – wzrost liczby użytkowników oraz liczby sprzedanych reklam, a do tego aplikacja ma wpływ na sprzedaż produktów z branży e-commerce. Amerykański portal Social Media Today opublikował “dowody” na to, że Instagram ma wpływ na podjęcie kluczowej decyzji. Ale zacznijmy od początku.
Instagram pędzi niczym śnieżna kula
Pomimo tego, że Snapchat jest teraz „na fali”, Instagram nie pozostaje w tyle, a świadczą o tym same dane statystyczne. Po pierwsze, jak widać na załączonym wykresie, zainteresowanie aplikacją wciąż rośnie. Instagram jest platformą, która rośnie aż 5 razy szybciej w porównaniu z pozostałymi kanałami. W czerwcu aplikacja mogła się pochwalić liczbą 500 milionów użytkowników, z czego 300 milionów użytkowników korzysta z niej codziennie. Według badania przeprowadzonego przez eMarketer ponad 50% wszystkich użytkowników mediów społecznościowych do 2017 roku będzie korzystało z Instagrama. Jego potencjał odkryły również marki. Kreatywne i zaangażowane środowisko użytkowników Instagrama jest szczególnie „łakomym kąskiem” dla branży e-commerce.
Użytkownicy Instagrama są klientami*
Z danych zebranych przez firmę Yotpo wynika, że 30% użytkowników zakupiło produkty, które znaleźli na Instagramie. Aby na pewno przekonać się, że Instagram i e-commerce się ze sobą doskonale „dogadują” należy przeanalizować dane zebrane przez Social Media Examiner, które zostały opublikowane w raporcie zatytułowanym „Użytkownicy Instagrama są klientami”. W zeszłym roku firma przeanalizował 16 tysięcy użytkowników aplikacji. Okazało się, że aż 70% ankietowanych na Instagramie wręcz poszukuje marek, które mogliby obserwować.
*Zaangażowanymi klientami
Gdyby tego jeszcze było mało, Instagram jest medium, które potrafi zaangażować swoich użytkowników. Już wcześnie wspomniana firma Yotpo opublikowała dane, za pomocą których pokazała jak poszczególne kanały angażują użytkowników. Wykres przedstawia średnią liczbę sekund jaką użytkownik spędził na stronie. Pod tym względem Instagram również góruje nad pozostałymi mediami społecznościowymi. Zdaniem autorki badania wysoki wskaźnik zaangażowania wynika z tego, że użytkownicy wchodzą na konto już z konkretnym zamiarem lub nie jest to pierwsze spotkanie z marką. Oznacza to, że klienci, którzy weszli bezpośrednio na stronę sklepu są mnie zaangażowani, aniżeli przeszliby na nią przez konto na Instagramie – skomentowała Aimee Millwood.