X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook zablokuje możliwości reklamowe Stronom udostępniającym fake newsy

Facebook zapowiedział kolejny etap walki z fake newsami. Od teraz Strony, które wielokrotnie rozprzestrzenią nieprawdziwe informacje utracą możliwość uruchamiania reklam na portalu.

Facebook zablokuje możliwości reklamowe Stronom udostępniającym fake newsyfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Facebook od dłuższego czasu walczy z problemem fake newsów. Podjęto dotąd szereg działań, które mają zmniejszyć ilość fałszywych wiadomości w serwisie, po to, aby użytkownicy nie byli narażeni na konsumpcję informacji niezgodnych ze stanem rzeczywistym. Jednym z aktualnych rozwiązań jest brak możliwości uruchomienia reklam dla linków, które zostały one oznaczone jako fałszywe przez organizacje weryfikujące ich zgodność (ang. fact checking organizations). Podjęto jednak kolejne kroki, w ramach których Strony, które wielokrotnie zostaną oznaczone jako udostępniające fałszywe informacje nie będą miały możliwości reklamowania się na Facebooku. W ten dość radykalny sposób portal chce oczyścić się z fake newsów.

Jak możemy przeczytać w oficjalnej informacji, ten ruch ma zapobiec rozprzestrzenianiu nieprawdziwych wiadomości i czerpania z puli tego zysków finansowych. Znaleziono przypadki Stron, które działały właśnie w taki sposób i dzieliły się fałszywymi opowieściami szkodliwymi dla społeczności. Dlatego, jeśli dana Strona będzie dzieliła się informacjami uznanymi za fałszywa, straci możliwość promocji na portalu. Nie wskazano dokładnych progów liczbowych, jednak poinformowano, że gdy przestanie je rozpowszechniać, odzyska ją ponownie. Zapowiedziano także, że portal koncentruje się obecnie na trzech obszarach walki z tym zjawiskiem: eliminacją zachęt ekonomicznych do kreowania fake newsów, budowaniem narzędzi, które będą ograniczały ich ilość oraz na pomaganiu użytkownikom w podejmowaniu bardziej świadomych, nie w oparciu o fałszywe informacje.

Co ciekawe, jak podaje Engadget, Strony, które publikują dziennie więcej niż 50 postów wykazywały tendencję do publikacji nierzetelnych lub sensacyjnych informacji. Aktualnie portal zamyka im drogę do promowania tego typu treści, co być może zniechęci wydawców i fanpage do rozprzestrzeniania niesprawdzonych informacji.

Reklama

[FM_form id="1"]