reklama
Wystrzał rakiety Falcon Heavy z modelem Tesli na pokładzie i tym samym sukces Elona Muska nie pozostały bez echa nie tylko wśród specjalistów i relacjonujących to mediów, ale i wśród marek, które zdecydowały się odnieść do tej wiekopomnej chwili. W gronie firm, które to zrobiły znalazły się Koszulkowo, Dr Tusz, AutoMapa, Wavelo, Lotto Ekstraklasa, EmailLabs, SOLGAZ, Acer Polska, a także Andrzej Rysuje i rysownik Przekroju. W jaki sposób nawiązali oni w swojej komunikacji social media do tego wydarzenia? Wybraliśmy kilka wpisów, które naszym zdaniem zasługują na uwagę.
Koszulkowo
Koszulowo znane jest z doskonałych RTM’ów – już nie raz na prezentowanych przez nich t-shirtach mogliśmy znaleźć najświeższe odwołania do sytuacji, którymi żył cały internetem. Tym razem nie mogło być inaczej. Firma zaprezentowała koszulkę z napisem, który znalazł się wewnątrz wysłanej w kosmos Tesli, czyli “Don’t Panic“. Tekst widoczny jest z kamery pokładowej, a więc fani Muska, podjętego przez niego przedsięwzięcia czy zainteresowani podróżami kosmicznymi mają możliwość nabycia dedykowanej koszulki.
Dr Tusz
Dr Tusz, czyli producent tuszów i tonerów do druku, podobnie jak wspomniana wyżej firma już nie pierwszy raz znajduje się w naszym zestawieniu ciekawych RTM’ów. W nawiązaniu do wstrzelenia Falcona Heavy w kosmos udostępniono na Facebooku i Twitterze grafikę, na której brand hero znajduje się w kosmosie. Dodano do tego adnotację “Jaki budżet taki samochód… 🙄”, gdyż z Rudym, czyli bohaterem marki, w przestrzeni pozaziemskiej znalazł się polski akcent – Fiat 126p, czyli kultowy Maluch.
Jak budżet taki samochód.#FalconHeavy pic.twitter.com/gOrtWf8tiq
— DrTusz (@DrTusz) 7 lutego 2018
Co ciekawe, profil poza udostępnieniem grafiki był także aktywny w komentarzach, gdzie zamieszczono kolejne widoki z kosmicznej podróży.
Sorry, byłem trochę poza zasięgiem. Przesyłam zdjęcie z ostatniego wyjazdu! #FalconHeavy pic.twitter.com/kF9gcp3neN
— DrTusz (@DrTusz) 7 lutego 2018
AutoMapa
Najpopularnieszy polski program do nawigacji GPS, czyli AutoMapa, w twitterowej grafice zaprezentował krótki komiks z kosmosu, na którym system nawiguje podróżującego rakietą. Zasugerowano, że nawet w tak odległych miejscach ten system nawigacji sprawdziłby się dobrze i wskazałby, że “podobno za Marsem suszą”.
Hey . @elonmusk There’s a speed trap in Mars area. :) #FalconHeavy #SpaceX #AutoMapa #AutoMapaAlert #AutoRadar pic.twitter.com/6YoQODd1PA
— AutoMapa (@AutoMapa) 7 lutego 2018
Wavelo
Wavelo, czyli system wypożyczania rowerów funkcjonujący w Krakowie w swoim wpisie na Twitterze zasugerował, że w kolejnej wyprawie w kosmos warto byłoby zamiast samochodu uwzględnić… rower. We wpisie użyto kilku hashtagów, m.in. #WaweloNaMarsa.
Skoro na Marsa leci kabriolet Tesla, to do drugiej edycji wyprawy zgłaszamy #Wavelo 😉. Wielokrotnie słyszeliśmy, że ten rower jest po prostu kosmiczny 🚀🚲 #FalconHeavy #WaveloNaMarsa #Mars pic.twitter.com/wbf1IqttLM
— WAVELO (@WAVELO_ROWERY) 7 lutego 2018
Lotto Ekstraklasa
Lotto Ekstraklasa odwołało się z kolei do oczekiwania na rundę wiosenną. Napisano, że w ramach odliczania do startu rozgrywek można oglądać relację z podróży w kosmos. Wydaje się, że wpis można odbierać dwojako – na poważnie, bo o tym mówi teraz cały świat, jak i pół żartem pół serio, jakoby z braku laku nawet to było dobre.
Kiedy próbujesz zabić czas w oczekiwaniu na powrót #Ekstraklasa 🙄 #FalconHeavy 🚀⚽ pic.twitter.com/3fzMaQP1yV
— LOTTO Ekstraklasa (@_Ekstraklasa_) 7 lutego 2018
EmailLabs
EmailLabs zwiększający dostarczalność wiadomości e-mail również zdecydował się nawiązanie do kosmicznej podróży Tesli. Zadeklarowano, że podczas gdy Tesla dryfuje w kosmosie, najważniejsze e-maile zostaną dostarczone nawet na Księżyc.
Podczas gdy #Tesla dryfuje w kosmosie z zapętloną muzyką Bowiego… my najważniejsze e-maile transakcyjne dostarczymy nawet na księżyc! 😎🚀 #FalconHeavy pic.twitter.com/yNCASabARW
— EmailLabs™ (@Email_Labs) 7 lutego 2018
SOLGAZ
Wezwany do tablicy na Twitterze przez Dagmarę Pakulską SolGaz także ustosunkował się do sukcesu Muska. I choć nie pojawiła się tutaj dedykowana grafika, sama odpowiedź na social mediową zaczepkę jest zabawna i pokazuje dystans, jaki posiada marka.
A kto by tam się jarał prądem 😀 https://t.co/WD69BM2xne
— SOLGAZ – polskie AGD (@SolgazPolska) 7 lutego 2018
Acer Polska
Acer Polska w środowy poranek chciał zachęcić swoich twitterowych obserwatorów do interakcji pytając, czy udało im się dotrzeć do pracy w taki sposób jak Falconowi, życząc przy tym przyjemnego dnia podczas pracy przy laptopie, monitorze czy komputerze.
Dzień dobry, Twitterianie! Kto dzisiaj wystrzelił z łóżka do pracy jak #FalconHeavy? Jeśli było trudniej, to z pewnością poratuje kawa.
Miłego dnia przy ulubionych laptopach, monitorach i PC 😉
PS Można oglądać dalej: https://t.co/G4DkFxqulE@SpaceX @elonmusk pic.twitter.com/jDsVs78FBz— Acer Polska (@AcerPolska) 7 lutego 2018
Andrzej Rysuje
Wśród RTM’ów nie mogło zabraknąc reakcji popularnego w social media profilu Andrzej Rysuje, który do widoku z rakiety dodał zabwną adnotację.
Kochani, głupia sprawa. Zamówiłem kurs taxi na Jerozolimskie, ale podejrzewam, że kierowca wiezie mnie okrężną drogą #FalconHeavy pic.twitter.com/9CQs2OF366
— AndrzejRysuje (@AndrzejRysuje) 7 lutego 2018
Przekrój
Polski rysownik, Marek Raczkowski, przygotował dla Przekroju grafikę przedstawiającą podróżującą w kosmosie czerwoną Teslę, która zaburza spokój… zdziwionego tym co widzi Pana Boga.
#MarekRaczkowski idealnie! 😆 #SpaceX #ElonMusk #Tesla pic.twitter.com/uFiA1WGWPq
— Robert Jesionek (@JesionekRobert) 8 lutego 2018
A czy Wy natknęliście się na jakieś ciekawe odwołania do wystrzału Falcon Heavy?