reklama
Jeżeli chcesz, aby zasięgi Twoich postów były coraz większe – zapoznanie się z tymi badaniami na pewno Ci pomoże. Badania Socialinsider i Quuu odpowiadają na pytania internautów dotyczące umiejscowienia hashtagaów na Instagramie.
Badania na temat hashtagów
Badania zostały przeprowadzone zarówno z myślą o osobach pracujących w marketingu, jak również influencerach. Wszystko po to, aby znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące umieszczenia hashtagów na Instagramie.
Wzięto pod uwagę komentarze i podpis pod zdjęciem. Sprawdzono, które posty mają większy zasięg. W badaniu przeprowadzonym przez Socialinsider i Quuu, wzięto pod uwagę ponad 650 tysięcy postów, które pochodziły z 6784 profili poszczególnych marek. Co ciekawe, wyniki badań, okazały się być zupełnie inne niż zapewne przewidywania na temat hashtagów większości użytkowników Instagrama.
Wyniki badań
Podczas badania wzięto pod uwagę: umiejscowienie hashtagów oraz ich ilość, a także zasięgi postów z konkretną liczbą hashtagów.
Gdzie marki najchętniej umieszczają hashtagi?
Jak możemy zobaczyć na wykresie, zdecydowana większość marek chętniej umieszcza hashtagi w opisie pod zdjęciem. Co ciekawe, mniej niż 10%, decyduje się na zamieszczenie hashtagów w komentarzu.
Czytając pełny raport na ten temat, możemy znaleźć również informację, iż hashtagów w komentarzu (około 2) zazwyczaj jest mniej, niż gdy są one umieszczone w opisie pod zdjęciem (około 7 lub nawet od 27 do 30).
Zaangażowanie w posty innych użytkowników
Przebadano również kwestię zaangażowanie odbiorców postów, w zależności od tego, gdzie zostały umieszczone znaczniki i ile ich było.
Na powyższym wykresie, wyraźnie widać, że hashtagi w opisie zdjęcia mają się lepiej. Jednak różnice te, nie są tak duże, jak byśmy się mogli spodziewać.
W przypadku profili, które obserwuje mniej niż 5 tysięcy użytkowników jest to różnica 3,5%. Największa dysproporcja występuje w przypadku zestawienia hashtagów w opisie i komentarzu profili, które posiadają mniej niż 10 tysięcy i 50 tysięcy obserwujących.
Warto wiedzieć także, że profile z ponad 100 tysiącami obserwujących odnotowują większe zasięgi, gdy hashtagi zapisane są w formie komentarzy i jest to różnica aż 15,9%.
Zaangażowanie a ilość znaczników
Na potrzeby badań, podjęto również próbę sprawdzenia, jak ilość tagów może wpływać na zaangażowanie się odbiorców. Zauważono, że większość marek używa 7 hashtagów, albo od 27 do 30 hashtagów.
Niestety, nie stwierdzono jednak, jaki rodzaj hashtagów przyciąga największą uwagę odbiorców.
Hashtagi – krótkie podsumowanie
Z badań wynika, że jeżeli mamy mniej niż 100 tysięcy obserwujących, najkorzystniejsze dla nas będzie umieszczenie hashtaga w opisie pod postem. Jeżeli natomiast nasi obserwujący przekraczają tę liczbę – lepsze efekty zapewni nam umiejscowienie ich w komentarzu.
Liczba tagów powinna być optymalna. Instagram pozwala na dodawanie około 30 hashtagów, lecz to właśnie ich maksymalna liczba nie przynosi oczekiwanych efektów.
Największym powodzeniem i zaangażowaniem odbiorców cieszą się te posty, które zawierają od 10-20 tagów. Warto jednak pamiętać, że dużo zależy również od grona naszych odbiorców, a przede wszystkim treści jakie chcemy przekazać.
Bez wątpienia tego typu badania mogą być przydatne, gdy chcemy poszerzać nasze zasięgi na Instagramie i budować grupę stałych, czynnych odbiorców w tym serwisie społecznościowym.