X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku i dotrzeć do potencjalnych klientów?

W jaki sposób nasze wydarzenie może zachęcić potencjalnych klientów do konwersji?

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku i dotrzeć do potencjalnych klientów?źródło: shutterstock.com

reklama


Planujesz zrobić konferencję bądź inną imprezę firmową? Zapewne potrzebujesz w tym celu utworzyć wydarzenie na Facebooku, jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów. Jak zrobić dobrze?

Po co mi wydarzenie na Facebooku?

Warto utworzyć wydarzenie na Facebooku, ponieważ jest to jedna z form promocji. Dodatkowo, użytkownicy, którzy Cię obserwują mogą czuć się dobrze poinformowani. Postaraj się, aby dostęp do niego był prosty, najlepiej z poziomu jednego linka i dotarł do Twojej grupy docelowej. To, kto do niej należy powinieneś uzgodnić już podczas kreowania swojej wizji biznesowej oraz tworzeniu grafiki, informacji czy ustaleń dotyczących wydarzenia na Facebooku. Jednak jak to zrobić?

Po pierwsze: klient

Do jakiego klienta chcesz dotrzeć najbardziej? Odpowiedziałeś sobie już na to pytanie? W takim razie spraw, aby chciał on być użytkownikiem, który weźmie udział w Twoim wydarzeniu. A najlepiej, gdyby otrzymał on z tej okazji jakieś korzyści. Wśród nich mogą być podarunki na wejście, czy chociażby darmowy dostęp, np. do audiobooka z poradami w konkretnej dziedzinie. Ta kwestia jest niezwykle istotna zwłaszcza w przypadku, gdy wydarzenie jest płatne lub cykliczne i chcesz, aby klient wracał do Ciebie za każdym razem.

Ważne jest też to, aby osoba, która zdecyduje się być uczestnikiem, poczuła się również zaopiekowana. Oznacza to, że musisz pokazać mu, jeżeli oczywiście bezpośrednio dotyczy to wydarzenia, jakie jego problemy zostaną rozwiązane podczas wydarzenia i czy w ogóle będzie to miało miejsce.

Promocja i pieniądze

źródło: unsplash.com

Czy warto promować moje wydarzenie? Na to pytanie już nieco trudniej znaleźć odpowiedź, bo wszystko zależy od Twojego podejścia, oferty i planów. Co to oznacza?

Jeżeli chcesz, aby Twoi odbiorcy byli unikatowi, np. była to mała grupa biznesowa, której możesz po prostu wysłać zaproszenie lub wiadomość z informacją – nie potrzebujesz wówczas promocji. Chyba, że chcesz, aby spotkanie było zamknięte, natomiast media mówiły o nim w szerszym kontekście.

Natomiast jeżeli utworzymy wydarzenie na Facebooku z myślą o tym, aby dotarło ono do jak największej liczby odbiorców, bo wydarzenie również może mieć ogromny zasięg, wtedy warto postawić na reklamę. Pamiętaj, że nie zawsze musi być ona płatna. Czasem wystarczy po prostu ciekawa grafika, czy pomysł na zaangażowanie odbiorców. A tu, jak to mówią, sky is the limit! ;)

Promocja niekiedy bardzo ściśle wiąże się z budżetem, który jedni organizatorzy mają, innym jest go brak. Jeżeli należysz do tej pierwszej grupy, zarządzaj budżetem mądrze i staraj się zaplanować proces reklamy w ten sposób, aby uderzył w Twoją grupę docelową, ale nie zniechęcił jej mnogością zbędnej treści.

Zwróć uwagę na konkurencję

Dzięki temu, że będziesz monitorować wydarzenia organizowane przez konkurencję, m.in na Facebooku, będziesz miał również większą świadomość swoich własnych działań. Jeżeli dysponujesz budżetem na promocję, dodaj do elementów strategii reklamowej coś, czego Twoim zdaniem brakuje u konkurencji, a może przyciągnąć klienta, który w rezultacie wybierze właśnie Twój produkt, czy usługę. Jeżeli wydarzenie, o którym informujesz na Facebooku jest jedyne w swoim rodzaju i konkurencja jeszcze nie wymyśliła podobnej koncepcji, idei bądź myśli przewodniej – zaznacz to w zaproszeniu.

Informuj o wszystkim

Użytkownik zainteresowany to użytkownik poinformowany. Dlatego zawrzyj wszystkie potrzebne informacje. Sam Facebook już Ci podpowiada w jaki sposób to zrobić, w momencie, gdy zdecydujesz się na utworzenie wydarzenia. Zobaczysz je, gdy klikniesz opcję “Wydarzenia” na swoim firmowym profilu, a następnie wybierzesz opcję + “utwórz wydarzenie”.

źródło: screen Facebook

Jak widzimy na powyższym screenie, obok nazwy wydarzenia, powinieneś również podać lokalizację, a także sporządzić dokładny opis, którego celem jest zachęcenie odbiorcy do kliknięcia opcji “weź udział”.

Kolejnym etapem jest wybranie kategorii, wśród 22 możliwości, m.in. sztuka, film, sieć kontaktów, cele dobroczynne i inne. Warto wybrać także częstotliwość. I tu mamy do wyboru:

źródło: screen Facebook

Kolejny etap dotyczy organizatorów i niejako reklamy. Do opisania mamy tam bowiem takie pola jak:

źródło: screen Facebook

Jeżeli nie jesteśmy jedynymi organizatorami to również możemy to zaznaczyć, aby współorganizator mógł być na bieżąco w sprawie wydarzenia. Istotne jest również wybranie słów kluczowych i zasięgu demograficznego. Co więcej, wszystko możemy także uwzględnić w harmonogramie, który mamy możliwość dodać. Klikając w tę opcję, pokaże się nam następujące okienko:

źródło: screen Facebook

Ostatni już etap związany z utworzeniem wydarzenia na Facebooku to wybranie typu biletów, a także opcje związane z uprawnieniami dotyczącymi publikacji postów oraz wiadomościami od uczestników wydarzenia i osób zainteresowanych.

źródło: screen Facebook

Mamy nadzieję, że dzięki temu krótkiemu poradnikowi nie będziesz miał problemów nie tylko z utworzeniem wydarzenia na Facebooku, ale także dotarciem do potencjalnych klientów. Oczywiście, opisaliśmy tu jedynie szczegóły, na które powinieneś zwrócić uwagę. Nie możemy bezpośrednio powiedzieć Ci jakie działania musisz podjąć, aby osiągnąć sukces, bo każda organizacja jest zupełnie inna. Jednak budując treści mające zachęcić potencjalnego klienta pamiętaj przede wszystkim o tym, kim on jest i czy właśnie w ten sposób jesteś w stanie do niego dotrzeć.

Reklama

[FM_form id="1"]