reklama
Jak podaje serwis TechCrunch, Facebook oficjalnie rozpoczął dziś udostępnianie nowej wersji desktopowej serwisu.
Większość użytkowników zyska dostęp do nowego wyglądu, m.in. trybu ciemnego, ekran główny z zakładkami i bardziej przejrzystego profilu. Na ten moment użytkownicy mogą dobrowolnie włączyć nowy wygląd, zanim stanie się on domyślny.
Zmiany dotyczące wyglądu serwisu społecznościowego zapowiedziano już w ubiegłym roku, podczas konferencji F8. Testy rozpoczęto w październiku, jednak dopiero teraz możemy zobaczyć pierwsze efekty przeprojektowania Facebooka.
Co zmienia się w serwisie?
Przeprojektowany Facebook to większa przejrzystość w zakładkach, które znajdują się po lewej stronie. Dzięki temu portal wygląda bardziej minimalistycznie. Większe czcionki i lepiej rozłożone treści mają zaś ułatwić oglądanie serwisu.
Szybciej ma odbywać się także ładowanie strony głównej. Usprawniona została także nawigacja po Grupach czy zakładkach Marketplace i Watch.
Z grafikach udostępnionych przez dziennikarzy TechCrunch wynika także, że nieco inaczej będzie wyglądał także widok profilu. Dotąd zdjęcie profilowe było widoczne lewej stronie. Po zmianach zobaczymy je na środku zdjęcia w tle.
Dostępny będzie także tryb ciemny, który na pewno znajdzie swoich zwolenników.
Jak ustawić nowy wygląd Facebooka?
Na łamach TechCrunch możemy przeczytać, że aby aktywować nowy wygląd należy przejść do Menu, wybrać Ustawienia i opcję „Zobacz nowego Facebooka”. Jeśli zdecydujemy się ją wyłączyć, możemy przejść do poprzedniej wersji i wybrać opcję „Przełącz na klasycznego Facebooka”.
Obawiamy się jednak, że opcja ta jest wdrażana etapowo i jeszcze nie wszyscy użytkownicy mogą z niej skorzystać. Przypuszczamy, że musimy poczekać chwilę dłużej, aby samodzielnie przekonać się, jak sprawdza się nowy wygląd Facebooka, jednak już teraz warto przygotować się na zmiany.