reklama
Co jakiś czas mówi się o zbliżającym się końcu influencer marketingu. Najnowszy raport pokazuje jednak, że tego końca wciąż nie widać, zwłaszcza w marketingu B2B. Oto co pokazały najnowsze badania w tej sprawie.
Influencer marketing a marketing B2B
Agencja marketingowa B2B – TopRank Marketing – przeprowadziła badania na temat wpływu influencer marketingu na marketing B2B. W tym celu przebadali ponad 300 marketerów B2B. I tu wyniki są zaskakujące, ponieważ aż 96% marketerów uważa, że zaangażowanie do ich kampanii wpływowych w internecie osób odniosło sukces. Aż 60% badanych prowadzi również stały influencer marketing, a jedynie 5% czyni to okresowo. Co do wpływu influencerów na skuteczność marketingu, a w rezultacie zakupu – sytuacja również wygląda optymistycznie. 78% respondentów uważa bowiem porady influencerów za skuteczne w marketingu, a 74% marketerów wierzy w lepsze doświadczenia klientów, gdy w grę wchodzi influencer marketing. Zaskakujące są te odpowiedzi, biorąc pod uwagę inne dane. Mianowicie tylko 19% marketerów B2B przyznaje się do prowadzenia stałych kampanii influencer marketingu. A aż 60% marketerów przyznaje jawnie, że brak im wiedzy na ten temat. Istotny może wydać się tu również fakt, że respondenci to kluczowi gracze w branży marketingu B2B, np. Adobe, IBM, LinkedIn , SAP, AT&T Business, Dell Technologies, SAP Ariba i monday.com.
Czy warto dać szansę influencerom?
W kwestii marketingu B2B na pewno warto spróbować. W innych przypadkach również. I chociaż co jakiś czas mówi się, że zbliża się koniec influencer marketingu – nawet w odniesieniu do obecnej sytuacji na świecie – wydaje się to być nieco przesadzony pogląd. I chociaż rzeczywiście zyski osób wpływowych w internecie ostatnio spadły, coraz więcej firm decyduje się na poszerzenie swoich działań online. A tu, jak dobrze wiemy, z pomocą zawsze przyjdzie influencer marketing. Co prawda nie zawsze wzbudza on zaufanie wśród odbiorców, ale być może to także kwestia dobrania odpowiedniej osoby. Nie zawsze bowiem osoba reklamująca wszystko jest odpowiednia również dla nas. Bo jak głosi stare przysłowie: Gdy coś jest od wszystkiego, jest do niczego. Podobnie w przypadku influencerów – ciężko jest uwierzyć temu, kto reklamuje wszystko, nawet to, co wbrew pozorom zaprzecza innym produktom czy poglądom wybranej osoby.