VMLY&R w nowej kampanii dla adidas Clean Classics robi krok w kierunku lepszej przyszłości naszej planety
reklama
adidas postanowił zwrócić uwagę na problem nadprodukcji i szkodliwości plastiku w ramach premiery nowej kolekcji adidas Clean Classics. Wydarzeniu towarzyszy wyjątkowa aktywacja i kampania digital trwająca do 30 września, za strategią i kreacją której stoi agencja VMLY&R.
Chcąc zakomunikować launch nowej kolekcji adidas Clean Classics – butów w całości wykonanych z materiałów pochodzenia naturalnego i recyclingu, agencja VMLY&R postanowiła unaocznić, jak dużo plastiku generujemy każdego dnia.
Trash Store
W każdej sekundzie na świecie produkuje się 11 ton plastiku. W skali roku to 350 milionów ton1. Przez dziesięciolecia używaliśmy plastiku zbyt egoistycznie i krótkowzrocznie, bez świadomości, jakie szkody wytwarza naszej planecie.
W sobotę, 12 września 2020 roku wszyscy odwiedzający Warsaw Sneaker Store przy ulicy Szpitalnej 4 nie mogli zrobić w nim zakupów. Wejście tarasowała góra plastikowych śmieci, widoczna również przez witryny sklepu i sięgająca aż po sam sufit.
W kampanii, której osią jest design powierzchni sklepowej, zmieniono aranżacje witryn najmodniejszego sklepu z butami w Polsce – Warsaw Sneaker Store w wysypisko śmieci. Przyciągnięcie uwagi przechodniów wykorzystano do skutecznego zakomunikowania nowej kolekcji adidas.
The Clean Classic
Od dziesięcioleci adidas Originals tworzy jedne z najbardziej kultowych sylwetek wszech czasów. Teraz zostały one zaprojektowane w taki sposób, by rozwiązać problem naszego pokolenia: koniec z odpadami z tworzyw sztucznych. Kunszt pozostaje ten sam, ale w tym sezonie, adidas umożliwia dokonywanie bardziej zrównoważonych wyborów.
Kolekcja adidas Clean Classics to zobowiązanie adidas, by rzucić wyzwanie procesowi produkcyjnemu i przeprojektować kultowe modele adidas Originals tak, by wyeliminować plastikowe odpady. Te wegańskie buty posiadają cholewkę wykonaną w 70% z materiałów pochodzących z recyklingu, podeszwę z gumy odnawialnej czy sznurówki z papieru pochodzącego z recyklingu.
Innowacyjna i ekologiczna guma Better Rubber składa się w 90% z naturalnego kauczuku — odnawialnego źródła — i w 10% z gumy pochodzącej z recyklingu. Pozwala to uniknąć produkcji gumy syntetycznej. Wszystkie modele wykonane są z Primegreen, serii wysokowydajnych materiałów pochodzących z recyklingu.
adidas usprawnił również proces cięcia materiałów tak, aby zużywać ich jak najmniej oraz wytwarzać minimalną ilość odpadów produkcyjnych. Ten nowy sposób wykonania sprawia, że produkty z kolekcji Clean Classics cechują się charakterystycznymi liniami i unikalnym designem.
Autorzy akcji chcą tym samym powiedzieć: \"Same buty nie uratują naszej planety, ale Ty możesz jej pomóc. Liczy się każdy krok ku zmianie\".
Agencja VMLY&R odpowiada za strategię, kreację, produkcję aranżacji w Warsaw Sneaker Store oraz współpracę z influencerami. Produkcją video zajął się dom produkcyjny Shootme.