reklama
Już niedługo 8 marca, czyli Międzynarodowy Dzień Kobiet. Z tej okazji, Pinterest postanowił wspomóc małe, kobiece biznesy. Taka pomoc ma być również formą protestu przeciwko nierówności płciowej w miejscach pracy.
Pinterest Shop Collection
To właśnie w tym miejscu, na platformie, znajduje się obecnie ponad 25 kobiecych biznesów i ponad setki produktów, za którymi stoją kobiety. Ale to nie koniec wsparcia. Jak czytamy na blogu Pinteresta, w marcu został również utworzony specjalny fundusz na Międzynarodowy Dzień Kobiet. Wszelakie darowizny, które platforma zbierze, przekaże na organizacje non-profit pomagające kobietom odnieść sukces.
Skąd taka decyzja?
Powodem takiej decyzji nie jest jedynie zbliżający się 8 marca, a sytuacja kobiet na rynku pracy. Pomimo tego, że świadomość na ten temat wydaje się wzrastać w społeczeństwie, wciąż wiele brakuje do tego, aby panowało na tym polu równouprawnienie. Jak twierdzi Pinterest, w wyniku pandemii, w ostatnim miesiącu, 100% osób tracących pracę to były kobiety. Dlatego, zwłaszcza przez COVID, to właśnie kobiety potrzebują silnego wsparcia, zwłaszcza ze strony social media. I nie ma co ukrywać, że to zdecydowanie jedno z bardziej potrzebnych działań. I na szczęście po takie rozwiązania sięgają już nie tylko social media, ale również wielkie marki, profile społecznościowe, a nawet stacje telewizyjne, takie jak TVN. Miejmy nadzieję również, że w przyszłości liczba takich inicjatyw wzrośnie. A na rynku pracy na kobiety zacznie patrzeć się jak na specjalistę, a nie osobę, której zatrudnienie będzie jedynie problemem, np. z powodu przyszłej ciąży.