X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook chce zwiększyć zaangażowanie w grupach. Dlatego wprowadza nagrody dla społeczności

Nagrody dla społeczności to kolejny pomysł giganta mediów społecznościowych, aby zwiększyć zaangażowanie w grupach. Oto kto i za co mógłby ją przyznać.

Facebook chce zwiększyć zaangażowanie w grupach. Dlatego wprowadza nagrody dla społecznościźródło: shutterstock.com

reklama


Zaangażowanie w grupach to dla Facebooka wciąż jeden z istotniejszych tematów. Ciągłe kombinacje i dodatki pojawiają się raz na jakiś czas. Teraz przyszedł czas na rozwiązanie oparte na zaangażowaniu, a mianowicie – Facebook wprowadził nagrody dla komentujących.

Nagrody dla społeczności

To nowy pomysł giganta mediów społecznościowych na urozmaicenie serwisu, jak również zwiększenie zaangażowania odbiorców. Nagrody dla społeczności to odznaki, które będą mogli przyznawać użytkownikom administratorzy stron.

Kto będzie więc mógł otrzymać taki rodzaj nagrody? Zgodnie z powyższym postem, dostaną je ci, których komentarze wyróżnią się na tle pozostałych, a administrator uzna je za wybitnie dobre. Nagrody te mają spełniać jeszcze inną rolę. Jak twierdzi Facebook. pokażą one innym członkom społeczności, w jakim kierunku najlepiej by było, gdyby podążała dyskusja. Tym samym, taka odznaka ma również wpłynąć na zaangażowanie członków społeczności i odpowiednie, szerokie rozwinięcie tematu.

Czy ta zmiana jest rzeczywiście nowa?

Facebook bardzo kombinuje, wdraża zmiany, zachęca do interakcji. Niestety bezskutecznie. Jeżeli użytkownik decyduje się na zostawienie po sobie komentarza – robi to bez względu na nagrodę, którą jest odznaczenie. Podobny system możemy również zaobserwować na poszczególnych stronach na Facebooku. Tam również mamy do czynienia z liderem wśród fanów czy innymi oznakami fana. Jednak, czy tak naprawdę zwraca ktoś jeszcze na to uwagę? Komentujemy poszczególne strony nie po to, aby ją uzyskać odznakę, ale aby wyrazić swoją opinię na dany temat.

Na ten moment nie wiemy czy i kiedy nagrody dla społeczności wejdą do Polski. Natomiast można stwierdzić, że są one kolejną deską ratunku dla Facebooka, który od jakiegoś czasu odnotowuje całkiem spore spadki zaangażowania w obrębie serwisu

Reklama

[FM_form id="1"]