X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Zarabianie na TikToku: Jak monetyzować swoje filmy i wyświetlenia?

TikTok stał się jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, przyciągając miliony użytkowników na całym świecie. Oprócz dostarczania rozrywki, TikTok oferuje również twórcom najpopularniejszych treści różnorodne możliwości zarabiania. Jak można zarabiać na TikToku?

Zarabianie na TikToku: Jak monetyzować swoje filmy i wyświetlenia?źródło: shutterstock.com

reklama


Osoby, które chciałby zarabiać na TikToku z pewnością ucieszą się z faktu, że jest to platforma, która oferuje wyjątkowo szerokie możliwości monetyzacji swojej aktywności w serwisie. Można zarabiać między innymi na współpracy z markami, na transmisjach na żywo, a nawet na wirtualnych prezentach.

Kolejną dobrą wiadomością dla tych, którzy chcą dowiedzieć się jak zarabiać na TikToku jest to, że algorytm platformy jest skonstruowany w taki sposób, by nie faworyzować kont z dużą liczbą obserwujących. Oznacza to, że każdy ma szansę zabłysnąć i przy okazji zacząć zarabiać. Ważne, by publikowane treści zwracały uwagę odbiorców i ich angażowały. Im więcej osób obejrzy filmiki do końca, polubi je, skomentuje lub udostępni, tym większej liczbie osób treść będzie polecana. Dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować swoich sił i zacząć tworzyć content, który można spróbować zmonetyzować.

Jak zacząć zarabiać na TikToku?

Punktem wyjścia do zarabiania na TikToku jest tworzenie interesującego contentu oraz budowanie wokół siebie społeczności odbiorców. Po osiągnięciu pierwszych sukcesów na tym polu można przystąpić do działań, które umożliwią monetyzowanie treści. Niekiedy konieczne będzie spełnienie pewnych kryteriów, zależnych od tego, w jaki sposób planujemy zarabiać.

Wirtualne prezenty

Jednym ze sposobów zarabiania na TikToku jest zbieranie wirtualnych prezentów. Jak to działa?  Podczas transmisji na żywo, widzowie mogą wysyłać prezenty wirtualne, które można wymieniać na pieniądze. Aby otrzymywać prezenty, trzeba regularnie prowadzić transmisje na żywo i angażować swoją publiczność. Co ciekawe, można zwiększyć swoje szanse na zebranie większej liczby nagród dzięki wprowadzeniu subskrypcji.

Prezenty w trakcie transmisji live mogą zbierać pełnoletni twórcy posiadający konto osobiste istniejące od co najmniej 30 dni, które zgromadziło co najmniej 10 tys. obserwujących. Konto musi mieć dobrą opinię i być całkowicie zgodne z zasadami umieszczonymi w regulaminie platformy.

źródło: shutterstock.com

TikTok Series

TikTok oddał w ręce twórców internetowych funkcję TikTok Series. Pozwala ona oferować fanom ekskluzywne treści za opłatą. Jest to świetna opcja przede wszystkim dla tych, którzy oferują wartościowy, unikalny content. Twórcy mogą ustalać ceny od 0,99 $ do 189,99 $ za dostęp do swoich serii materiałów wideo. W ramach tej opcji można publikować na przykład treści edukacyjne.

Współpraca z markami

Twórcy, którzy staną się rozpoznawalni wśród użytkowników TikToka i zbudują wokół siebie społeczność, mogą publikować treści sponsorowane promujące produkty lub usługi w ramach współpracy z markami. Serwis ułatwia nawiązywanie współpracy pomiędzy stronami, zapraszając je do korzystania z oficjalnej platformy do współpracy marek i twórców – TikTok Creator Marketplace.

Chcąc zarabiać na współpracy z markami trzeba zarejestrować się w programie TikTok Creator Next. Gdy konto zostanie zakwalifikowane i spełni wymagania, można zacząć działać na wspomnianej platformie, tak aby marki szukające influencerów do promowania swoich produktów i usług mogły nawiązać kontakt. W ramach porozumienia twórcy mogą tworzyć i publikować treści, które reklamują ofertę danej marki, a także zarabiać na prowizjach od sprzedaży polecanych towarów i usług.

Effect Creator Rewards

Na TikToku można zarabiać na efektach przesłanych do Effect House w ramach programu Effect Creator Rewards. Z opcji tej mogą korzystać pełnoletnie osoby, które posiadają co najmniej 5 opublikowanych efektów, z których 3 zostały wykorzystane w 1000 zakwalifikowanych filmów każdy. Bazując na tej opcji, twórcy mogą zarabiać na publikacji filmów z wykorzystaniem stworzonego efektu w wersji na komputery.

@vfanggzThis effect has made $5600USD alone. Software engineer here explaining this effect and not getting a high score♬ nintendo wii (mii channel) song – julie on the internet

Creator Rewards Program

TikTok jest znany z wyświetlania bardzo krótkich filmików, które trwają nie więcej niż kilka, kilkanaście sekund. To się jednak może zmienić, bo platforma pracuje nad tym, by promować i nagradzać wysokiej jakości filmy, trwające ponad minutę. Ma to umożliwiać testowany już w kilku krajach Creator Rewards Program. Nagradza on twórców na podstawie analizy oryginalności treści, czasu odtwarzania, zaangażowania odbiorców oraz wartości wyszukiwania.

Program ten ma być alternatywnym rozwiązaniem dla niedawno zlikwidowanego TikTok Creator Fund. Pozwalał na zarabianie na wyświetleniach, ale jednocześnie był krytykowany za wypłaty wyjątkowo niskich kwot, nieadekwatnych do wartości contentu.

Jak tworzyć treści, które będą zarabiać na TikToku?

Na TikToku liczy się autentyczność. Dlatego też trzeba zacząć od znalezienia własnego pomysłu na content, który z jednej strony będzie zgodny z zainteresowaniami twórcy, a z drugiej przyciągnie uwagę odbiorców. Bardzo ważna jest jakość, estetykę i kreatywność publikowanych filmów. Priorytetem jest również regularność publikacji i systematyczne budowanie wokół konta zaangażowanej społeczności. Zaangażowanie można uzyskać dzięki interakcjom z odbiorcami, między innymi poprzez komentowanie, odpowiadanie na wiadomości oraz udział w popularnych wyzwaniach. Publikując treści, warto też korzystać z aktualnych trendów, popularnych dźwięków i hashtagów.

Reklama

[FM_form id="1"]