X

Zapisz siÄ™ na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Program Partnerski na Spotify dla twórców podcastów wideo

Spotify rozszerzyło swoją ofertę dla twórców treści o Program Partnerski, który umożliwia monetyzację podcastów wideo.

Program Partnerski na Spotify dla twórców podcastów wideoźródło: shutterstock.com

reklama


Inicjatywa skierowana jest do podcasterów na wybranych rynkach światowych i jest odpowiedzią na rosnącą popularność treści multimedialnych. Program ma na celu zwiększenie biblioteki podcastów wideo i konkurencji względem dominującej platformy YouTube.

Nowe możliwości dla twórców na Spotify

Program partnerski Spotify jest obecnie dostępny w: Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii. Dzięki niemu podcaterzy mogą czerpać przychody z treści wideo na różne sposoby, poza tradycyjnymi reklamami. Inicjatywa cieszy się dużym zainteresowaniem – aż 65% kwalifikujących się twórców przystąpiło do niego już podczas listopadowego wydarzenia Now Playing.

Narzędzia monetyzacji

1. Przychody z reklam

Spotify umożliwia twórcom otrzymanie 50% przychodów z reklam emitowanych w odcinkach podcastów. W praktyce oznacza to, że:

  • Twórca sam decyduje, gdzie w odcinku pojawiÄ… siÄ™ przerwy reklamowe.
  • Reklamy mogÄ… wyÅ›wietlać siÄ™ zarówno na Spotify, jak i na innych platformach streamingowych.
  • Aby zarabiać na reklamach, w odcinku musi znajdować siÄ™ co najmniej jedna przerwa na reklamÄ™.

2. Filmy Premium dla użytkowników Spotify Premium

Użytkownicy kont Premium, którzy mieszkają w krajach obsługujących Program Partnerski, mogą oglądać odcinki wideo bez reklam. Przychody są liczone według zastrzeżonego wzoru Spotify do obliczania płatności. Czynniki wpływające na wysokość wynagrodzenia są zależne między innymi od:

  • caÅ‚kowitego czasu odtwarzania materiałów,
  • liczby unikalnych użytkowników Premium, którzy uzyskali dostÄ™p do filmów bez przerw lub je oglÄ…dajÄ…,
  • caÅ‚kowitej liczby treÅ›ci wideo, które speÅ‚niajÄ… wymogi programu.

Jak dołączyć do Spotify Partner Program?

Aby zgłosić się do Programu Partnerskiego, twórca musi spełnić między innymi te wymagania:

  • mieć konto na platformie Spotify for Creators i zamieszkiwać w paÅ„stwie kwalifikujÄ…cym siÄ™ do Programu Partnerskiego,
  • opublikować co najmniej 12 odcinków podcastu,
  • uzyskać co najmniej 10 000 godzin odtworzeÅ„ na platformie w ciÄ…gu ostatnich 30 dni,
  • mieć minimum 2000 aktywnych sÅ‚uchaczy na Spotify miesiÄ™cznie.

Po wysłaniu zgłoszenia Spotify weryfikuje treści pod kątem zgodności z zasadami monetyzacji.

Podcast Clips, czyli nowe narzędzie wspierające twórców

Spotify wprowadził w niektórych państwach, na przykład w Wielkiej Brytanii czy Irlandii, także funkcję Podcast Clips – narzędzie umożliwiające twórcom udostępnianie krótkich materiałów promujących podcasty. Funkcja ta ma ułatwić zwiększenie zasięgów i zainteresowania publikowanymi treściami.

Więcej o Programie Partnerskim na Spotify przeczytasz tutaj.

Nowy program partnerski Spotify to szansa dla twórców podcastów na zwiększenie przychodów i poszerzenie grona odbiorców. Dzięki funkcjom takim jak: Podcast Clips oraz monetyzacji treści w Programie Partnerskim, twórcy zyskują narzędzia wspierające rozwój ich działalności. Choć Program udostępniono na razie tylko w wybranych kraj, nie wykluczone, że zostanie poszerzony o kolejne regiony.

Reklama

[FM_form id="1"]