X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najpopularniejsze polskie filmy wirusowe w 2010 roku

Najpopularniejsze polskie filmy wirusowe w 2010 roku

reklama


W rodzimym zestawieniu najczęściej oglądanych klipów znalazły się przede wszystkim produkcje amatorskie. Wśród polskich użytkowników YouTube najpopularniejsze w zeszłym roku były filmiki z “Forfiterem”, filmiki związane z katastrofą samolotu rządowego pod Smoleńskiem, parodia programu “Top Model”, Seicento-Transformers, “Ale urwał!” i “Gdzie jest krzyż”. Najpopularniejszym spotem reklamowym okazała się reklama AXE z Borysem Szycem.

1. Gdzie jest krzyż? (Mr Hek Remix)

Atmosfera związana z walką o krzyż pod pałacem prezydenckim udzieliła się milionom Polaków. Przeróbka relacji spod krzyża – „Gdzie jest krzyż” autorstwa Mr Hek okazała się hitem polskiego YouTube’a – obejrzało ją ponad 3 mln osób:

2. “Fortiter blues”

Zainspirowani popularnością przygód Forfitera i dokarmiającego go kurczakiem przedstawiciela Polonii amerykańskiej MerC ‘N CeZik stworzyli muzyczną wersję z oryginalnym tekstem. Filmik “Forfiter Blues” przerósł popularnością oryginał, gromadząc ponad 2,7 mln wyświetleń:

3. Forfiter

Kultowy już filmik o Polaku, karmiącym na bagnach w Illinois aligatora kurczakiem, ma znacznie dłuższą historię, jednak pierwsze odwołanie do wideo przy użyciu wyrażenia “forfiter” miało miejsce 23 stycznia 2010 roku. W zeszłym roku zyskał niesamowitą popularność na YouTube (obecnie ma ponad 2,5 mln odsłon), powstały serwisy zajmujące się sprzedażą gadżetów z „Forfiterem”, a teksty padające w filmiku weszły do powszechnego użytku.

4. Hołd złożony stewardessie Natalii Januszko, która zginęła w katastrofie smoleńskiej

Natalia Januszko była stewardessą na pokładzie samolotu prezydenckiego, który rozbił się pod Smoleńskiem. 27 lipca 2010 roku obchodziłaby swoje 23. urodziny. Filmik zawierający jej zdjęcia i stanowiący hołd dla tragicznie zmarłej dziewczyny miał w zeszłym roku ponad 2 mln odsłon.

5. “Jak doszło do katastrofy prezydenckiego samolotu – symulacja wydarzeń”

Katastrofa pod Smoleńskiem była bez wątpienia wydarzeniem, które miało ogromny wydźwięk społeczny. Filmik przygotowany przez Gazetę Wyborczą, na którym pokazana jest symulacja lotu prezydenckiego samolotu, obejrzało na YouTube 1,2 mln osób.

6. “Tap Żenadl”

„Tap Żenadl” to kompilacja żenujących, zabawnych i nie do końca przemyślanych tekstów, które padały w programie “Top Model”. Emisji programu towarzyszyła spora reakcja ze strony społeczeństwa, które masowo wyśmiewało główną prowadzącą – Joannę vel Dżoanę Krupę i jej „zamerykanizowany” sposób mówienia. „Tap Żenadl” został wyświetlony ponad milion razy:

7. „Tuning po Polsku”

„Tuning po Polsku”, czyli filmik stylizowany na amatorski, który służył promocji filmu „Transformers” w TVN (emisja 9 kwietnia 2010), w którym Seicento zmienia się w Transformersa, obejrzało prawie 700 tys. ludzi:

8. “Ale urwał!”

Również zimowe przygody kierowców, uwiecznione na filmiku „Atak zimy 09.01.2010 – stromy podjazd w Szczecinie”, w którym pada kultowy tekst: „Ale urwał!” cieszył się w zeszłym roku znaczną popularnością, gromadząc prawie 600 tys. wyświetleń:

9. Axe Klikasz?

Jednym z najpopularniejszych polskich spotów reklamowych 2010 r. okazał się „Axe Klikasz?” z Borysem Szycem, obejrzany ponad 500 tys. razy:

10. “Gdzie jest krzyż?”

Krzyż pod Pałacem Prezydenckim wzbudzał w zeszłym roku wiele kontrowersji, co doskonale odzwierciedla popularność filmiku „Gdzie jest krzyż?”, który uzyskał prawie 500 tys. odsłon:

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail