reklama
Opracowany przez Ad-Vice raport „Digital Young 2011” wykazuje, że prawie 45% młodych Polaków to fani przynajmniej jednej strony na Facebooku. W tej grupie co czwarty internauta “lubi” ponad 10 stron marek, a najczęściej wskazywaną motywacją polubienia strony jest chęć potwierdzenia wcześniejszego związku z marką.
Dodatkowo aż 64% młodych Polaków rozmawia o markach ze znajomymi w sieci, ponad połowa dzieli się swoimi opiniami na stronach internetowych, a 42% wyraża swoje stanowisko na profilach marek i firm w serwisach społecznościowych.
Badanie potwierdziło, że największy wpływ na kształtowanie postaw młodych internautów mają opinie znajomych i innych użytkowników sieci. Najbardziej opiniotwórcze okazały się fora i na nich młodzi Polacy najczęściej napotykają sytuacje, które zmieniają ich opinie o marce. Na preferencje młodych internautów w mniejszym stopniu wpływ mają serwisy społecznościowe i blogi.
Bardziej podatni na internetową perswazję są młodzi mężczyźni: prawie połowa z nich zmieniła postawę wobec marki pod wpływem opinii z internetu. Wpływ sieci jest też bardziej zauważalny wśród ludzi między 19 a 24 rokiem życia, zaś podatność na perswazję jest proporcjonalna do ilości czasu spędzanego w internecie – im więcej czasu spędzamy w sieci, tym większy wpływ ma ona na nasze decyzje zakupowe. Ogólnie zdarzenia w sieci w blisko 70% przekładają się na postawę zakupową, a opinie uzyskane przez internautów w mediach społecznościowych mają większy wpływ niż przekazy zamieszczane w tradycyjnych serwisach internetowych.
Autorzy badania odpowiedzieli także na podstawowe dla marketerów pytanie – jak dokładnie wygląda aktywność młodych internautów związana z markami. Okazało się, że największy zasięg mają reklamy wyświetlane na stronach, a najmniejszy maile reklamowe. Spośród kanałów społecznościowych ponownie jako pierwsze wskazywane są fora internetowe.