X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Media społecznościowe kształtują postawy zakupowe młodych Polaków

Media społecznościowe kształtują postawy zakupowe młodych Polaków

reklama


Opracowany przez Ad-Vice raport „Digital Young 2011” wykazuje, że prawie 45% młodych Polaków to fani przynajmniej jednej strony na Facebooku. W tej grupie co czwarty internauta “lubi” ponad 10 stron marek, a najczęściej wskazywaną motywacją polubienia strony jest chęć potwierdzenia wcześniejszego związku z marką.

fot.: ad-vice.pl

Dodatkowo aż 64% młodych Polaków rozmawia o markach ze znajomymi w sieci, ponad połowa dzieli się swoimi opiniami na stronach internetowych, a 42% wyraża swoje stanowisko na profilach marek i firm w serwisach społecznościowych.

fot.: ad-vice.pl

Badanie potwierdziło, że największy wpływ na kształtowanie postaw młodych internautów mają opinie znajomych i innych użytkowników sieci. Najbardziej opiniotwórcze okazały się fora i na nich młodzi Polacy najczęściej napotykają sytuacje, które zmieniają ich opinie o marce. Na preferencje młodych internautów w mniejszym stopniu wpływ mają serwisy społecznościowe i blogi.

Bardziej podatni na internetową perswazję są młodzi mężczyźni: prawie połowa z nich zmieniła postawę wobec marki pod wpływem opinii z internetu. Wpływ sieci jest też bardziej zauważalny wśród ludzi między 19 a 24 rokiem życia, zaś podatność na perswazję jest proporcjonalna do ilości czasu spędzanego w internecie – im więcej czasu spędzamy w sieci, tym większy wpływ ma ona na nasze decyzje zakupowe. Ogólnie zdarzenia w sieci w blisko 70% przekładają się na postawę zakupową, a opinie uzyskane przez internautów w mediach społecznościowych mają większy wpływ niż przekazy zamieszczane w tradycyjnych serwisach internetowych.

fot.: ad-vice.pl

Autorzy badania odpowiedzieli także na podstawowe dla marketerów pytanie – jak dokładnie wygląda aktywność młodych internautów związana z markami. Okazało się, że największy zasięg mają reklamy wyświetlane na stronach, a najmniejszy maile reklamowe. Spośród kanałów społecznościowych ponownie jako pierwsze wskazywane są fora internetowe.

fot.: ad-vice.pl

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail