reklama
Ministerstwo sprawiedliwości rządu stanu Wiktoria w Australii umieściło na YouTube filmik dotyczący wprowadzanych przez resort zasad korzystania przez pracowników z social mediów. Jednocześnie, jak można przeczytać na ministerialnej witrynie internetowej, te wskazówki mogą być przydatne dla każdego pracodawcy.
Z filmu jasno wynika, że regulacje są odpowiedzią na coraz większą popularność social mediów, co nie omija również ludzi już pracujących. Twórcy podkreślają, że z tego powodu zanika granica między życiem prywatnym a zawodowym i wprowadzana polityka ma uczynić używanie mediów społecznościowych bezpieczniejszym – tak dla pracodawców, jak i pracowników.
W interesie każdego zatrudnionego w ministerstwie jest zapoznanie się z zasadami. Obejmują one zarówno korzystanie z social mediów na niwie zawodowej, jak i prywatnej. Zaleca się zachowanie umiaru przy korzystaniu z Facebooka bądź Twittera, tak aby nie przeszkadzały w wypełnianiu obowiązków. Użytkownicy są zobligowani do poszanowania prywatności innych ludzi, respektowania praw autorskich, dbałości o dobry wizerunek ich osoby, jak i placówki, w której są zatrudnieni. Bardzo ważne jest również to, by nie wywoływać wrażenia, że występuje się jako przedstawiciel ministerstwa (np. używając ministerialnego podpisu czy logo), bez stosownego upoważnienia. Z pełną listą zasad można zapoznać się na stronie ministerstwa.