reklama
Skuteczna promocja
Największą korzyścią jaką przynosi ze sobą tego typu współpraca jest jej skuteczność. Pod tym względem portale socialshoppingowe wyprzedzają takie formy promocji jak telewizja czy ulotki. Tak twierdzi ponad 60% respondentów. Paradoksalnie, ponad połowa wszystkich ankietowanych nie podjęła żadnych działań lojalnościowych wobec klientów, którzy dzięki portalom zakupów grupowych skorzystali z ich usług.
Nie wszystko działało jak należy
Co ciekawe, wymierne korzyści nie zawsze niosą za sobą zadowolenie ze współpracy. 26% badanych źle wspomina doświadczenia z portalami socialshoppingowymi. Głównym zarzutem jaki pojawiał się w wypowiedziach był problem z komunikacją, przez co handlowcy czuli się niedoinformowani w kwestii zasad i warunków współpracy. Pozytywną opinię wyraziło z kolei 57% przedsiębiorców.
Świadomość korzyści jakie oferują portale zakupów grupowych, a jednocześnie rosnącej konkurencji na tym polu, powodują, iż właściciele firm stwierdzili, że będą przeczesywać rynek w poszukiwaniu jak najlepszych ofert (obecnie pobierane prowizje wynoszą od 10 do 50%). Ich zdaniem, taka forma promocji, jakkolwiek droga, jest skuteczna.
Badanie ankietowe przeprowadzono w dniach 19-23 maja 2011. Typ badania – wywiad telefoniczny na próbie 97 losowo wybranych firm z wielu branż, które w ostatnich 3 miesiącach wystawiły produkt lub usługę na jednym z 27 portali zakupów grupowych.
Pełen raport i infografika dostępne na blogu serwisu GoDealla.pl