reklama
Jeszcze w styczniu na Tumblr prowadzono ponad 7 milionów indywidualnych blogów. Teraz jest ich już prawie 21 milionów – dwukrotnie starsza platforma blogowa WordPress.com może pochwalić się około 150 tysiącami blogów mniej. I jakkolwiek swoje strony na WordPressie prowadzą tacy giganci jak CNN, to jednak tempo przyrastania tak zwanych tumblogów robi imponujące wrażenie.
Coraz bardziej popularny Tumblr należy do kategorii miniblogów, czyli skrzyżowania tradycyjnych blogów z mikroblogami w typie Twittera. Internauci prowadzący tzw. “tumblogi” zachwycają się łatwością, z jaką mogą zakładać nowe strony, edytować ustawienia i dodawać wpisy. Nie bez znaczenia jest także wirusowy potencjał miniblogów, który znacznie zwiększa tempo rozprzestrzeniania się treści i ułatwia nawiązywanie nowych kontaktów. Przewaga miniblogów uwidacznia się najbardziej właśnie w tym: są szybszym kanałem niż zwykłe blogi, ale też mniej powierzchownym niż ograniczone liczbą znaków mikroblogi.