reklama
Firma CheeseCat, twórca aplikacji Napoleon, udostępniła wyniki badań poświęconych analizie polskiego rynku VOD (video on demand) w Internecie. Bezsprzecznym liderem jeśli idzie o ilość fanów jest fan page OnetVOD (prawie 58 tys.). Na dalszych pozycjach uplasowały się Iplex.pl (ok. 15 tys.) oraz ipla (ok. 12 tys.).
Nieco inaczej wygląda ranking tych serwisów pod względem aktywności użytkowników. Iplex nie tylko może pochwalić się ponad 6-krotnie wyższym niż Onet współczynnikiem aktywności fanów (Social Interaction Index), ale, co więcej, nawet większą ilością aktywnych fanów, pomimo tego, że przecież pod względem ogólnej liczby fanów przegrywa z rywalem zdecydowanie. Te wartości w przypadku Iplex.pl wynoszą, odpowiednio, 3.29 SII oraz 756 aktywnych fanów, a w przypadku Onetu – 0.48 SII i 568 aktywnych fanów. Na 3. miejscu znowu Ipla.
Trzeba zauważyć, że polski rynek VOD ma jeszcze wiele przed sobą, dość powiedzieć, że poza wspomnianymi 3-ema serwisami, reszta (m.in. Kinoplex.gazeta.pl) pozostaje bardzo daleko w tyle.
Autorzy badania wskazują jednak, że ten rozwój mógłby być szybszy, gdyby nie konkurencja ze strony serwisów, które funkcjonują w sposób niekoniecznie zgodny z prawem. Chodzi tutaj o te portale, które oferują oglądanie najnowszych filmów i seriali za darmo. Mogą się pochwalić zarówno większą liczbą fanów na Facebooku niż serwisy z branży VOD, jak i, w konsekwencji, wyższym poziomem aktywności. Trójka wiodących graczy na tym polu to iiTV.info (najwięcej fanów – ok. 128 tys.), ekino.tv (największa ilość aktywnych fanów – aż 5 064) oraz PlayTube.pl . Co ciekawe, pomimo tego, że działalność tych serwisów balansuje na granicy prawa (żeby nie powiedzieć, że je narusza…), internauci nie mają oporów przed tym, by pokazywać na fan page’ach tych portali swoje dane osobowe.
Po więcej danych odsyłamy na blog CheeseCat.
- kuczar
- Borubar